۲۲ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۰۹
کد خبر: 83205945
T T
۰ نفر

يك بهله عقاب تالابي در طبيعت شوشتر رها شد

۲۲ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۰۹
کد خبر: 83205945
يك بهله عقاب تالابي در طبيعت شوشتر رها شد

اهواز - ايرنا - رييس اداره حفاظت محيط زيست شوشترگفت: يك عقاب تالابي كه در حالت ضعف شديد به اداره محيط زيست تحويل داده شده بود پس از يك هفته درمان، مراقبت هاي ويژه و بازيابي كامل قواي جسمي در طبيعت شوشتر رها شد.

بهروز نجاتي دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين عقاب از گونه هاي كمياب و حفاظت شده سازمان محيط زيست و در شرف تهديد اتحاديه بين المللي حفاظت از طبيعت است.
وي افزود: اين عقاب قادر به غذا خوردن نبود اما با هماهنگي معاونت طبيعي اداره كل براي درمان به يك تيم بازپروري و درمان در اهواز تحويل داده شد و به مدت يك روز در دانشكده دامپزشكي اهواز تحت سرم درماني و مراقبت هاي ويژه قرار گرفت.
رييس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان شوشتر گفت: اين عقاب در مدت زمان يك هفته توسط تيم بازپروري مورد تيمار، تغذيه و مراقبت قرار گرفت و پس از اطمينان از بازيابي كامل سلامت، بازگشت قواي جسمي و قدرت پرواز در اراضي اطراف استخرهاي پرورش ماهي كارون رها شد.
به گزارش ايرنا عقاب تالابي يا خال ‌دار بزرگ (نام علمي: Aquila clanga) گونه‌اي پرنده شكاري از تيره عقابيان و راسته شاهين‌ سانان است كه پرهاي پرواز آنها تيره يا داراي سايه ‌اي روشن‌ تر از ديگر پرها است و رنگ بخش‌هاي زيرين و بالايي بدن آنها در پرنده بالغ قهوه‌اي تيره است.
اين پرنده در زمره پرندگان حفاظت شده است و بنابراين، بايد براي حفاظت آن به خصوص از مناطق توليد مثل اين پرنده، اقدامات جدي صورت گيرد.
7159/3022

سرخط اخبار استان‌ها