۲۲ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۰۸
کد خبر: 83205943
T T
۰ نفر

سيلاب در رودخانه هاي فصلي ندوشن جاري شد

۲۲ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۰۸
کد خبر: 83205943
سيلاب در رودخانه هاي فصلي ندوشن جاري شد

يزد - ايرنا - بارندگي كه از يكشنبه شب در بخش ندوشن استان يزد آغاز شده بود و تا لحظه مخابره خبر همچنان ادامه دارد، باعث جاري شدن سيلاب در رودخانه هاي فصلي( مسيل) اين شهر از توابع شهرستان ميبد شد.

به گزارش ايرنا، همچنين در اثر اين بارش الهي، آبشارها، چشمه سارها فعال شد و سدها، بندهاي خاكي و سنگ آب هاي منطقه نيز در حال آبگيري است.
بارندگي در ندوشن علاوه بر اينكه خوشحالي و شادماني مردم، كشاورزان و دامداران را به همراه داشت، موجب تلطيف و رفع آلودگي هواي منطقه شد و طراوت خاصي به منطقه بخشيده است.
بارندگي موجب غافلگيري مردم، آبگرفتگي معابر، كاهش دما و اخلال موقت در رفت و آمد مردم در شهر شد و آنها براي ساعت هايي مجبور به ماندن در منازل خود شدند.
به دليل بارش رحمت الهي، مردم اين منطقه به درگاه ايزد منان سجده شكر به جاي آوردند.
بخشدار ندوشن، ميزان بارندگي در 24 ساعت گذشته در شهر ندوشن را 18 ميليمتر و در روستاهاي اطراف را بيش از 20 ميليمتر اعلام كرد و گفت: بارندگي تا اين لحظه خسارتي به دنبال نداشته است.
' سيد بهروز موسوي ' در گفت و گو با ايرنا، افزود: در اثر اين بارندگي، سدها، بندهاي خاكي و گوراب هاي ندوشن در حال آبگيري است.
وي اظهار اميدواري كرد: با ادامه بارش ها، بخشي از خشكسالي سال هاي گذشته جبران شود و سال خوب آبي و زراعي را در پيش رو داشته باشيم.
مديريت بحران منطقه در اطلاعيه اي اعلام كرد: با توجه به جاري شدن سيلاب در رودخانه هاي فصلي، بنا به پيش بيني سازمان هواشناسي و احتمال تداوم بارش برف و باران، مردم از رفت و آمد غير ضروري به روستاهاي اطراف، مركز شهرستان، استان يزد و همچنين دامداران از تردد در مراتع خودداري كنند.
ندوشن با داشتن 380 هزار هكتار مراتع غني و نيمه غني، پوشش گياهي 70 درصدي و 40 هزار راس دام، قطب دامداران استان يزد به شمار مي رود و بخش عمده لبنيات استان را تامين مي كند.
خشكسالي‌هايي چند سال اخير بر شغل دامداري و دامپروري ندوشن تاثير گذاشت؛ طوريكه تعداد دام هاي منطقه كاهش يافته و برخي دامداران مجبور شدند دام هاي خود را فروخته و به شغل هاي ديگري روي آورند.
ندوشن با پنج هزار نفر جمعيت در 80 كيلومتري شمال غرب استان يزد قرار دارد.
6198/ 2047/

سرخط اخبار استان‌ها