۲۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۹:۴۶
کد خبر: 83204552
T T
۰ نفر
نتانیاهو: در نشست ورشو شركت می كنم

تهران – ایرنا - «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصر یكشنبه در توئیتی به منظور كمك به پروژه شكسته خورده پمپئو؛ اعلام كرد: برای مقابله با ایران در نشست ورشو لهستان شركت می كنم.

به گزارش ایرنا، در صفحه توئیتری نتانیاهو آمده است: نخست وزیر در كنفرانس صلح و امنیت كه قرار است در ورشو برگزار شود، شركت خواهد كرد.
در ادامه این توئیت آمده است: نخستین محور گفت وگوها در این نشست حكومت ایران است، این نشست برای آن است كه چگونه از تلاش‌های ایرانی ها برای استقرار نظامی در سوریه جلوگیری كنیم.
وی در ادامه مدعی شد: (برای آن به لهستان می روم كه ) چگونه جلوی رفتار ایران در منطقه را بگیریم و مهم‌تر از هر چیز، چگونه از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای جلوگیری كنیم.
اظهارات نتانیاهو درحالی بیان می شود كه حضور مستشاری ایران به درخواست دولت قانونی سوریه در این كشور انجام شده و اعتبار آن در اظهارات متفاوت رئیس جمهوری و سایر مقامات سوری به ویژه نماینده دمشق در سازمان ملل متحد، كاملاً به تأیید رسیده است.
«مایك پمپئو» وزیر خارجه آمریكا 22 دی ماه گذشته از برگزاری نشستی با موضوع ایران در روزهای 13 و 14 فوریه (24 و 25 بهمن) خبر داده بود.
این اقدام كه در ادامه تلاش‌های مذبوحانه آمریكا در ماه‌های گذشته برای القای سیاست ایران‌هراسی صورت می‌گیرد، واكنش «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه كشورمان را به دنبال داشت.
در تازه ترین اظهارنظر ظریف نسبت به برگزاری این نشست، وی با تاكید بر این كه آمریكا از مواضع و اهداف ضدایرانی خود در نشست ورشو عقب نشینی كرده است، گفت: این نشست پیش از شروع محكوم به شكست شد.
به گزارش ایرنا، نشست ورشو قرار است روزهای 24 و 25 بهمن‌ماه به میزبانی مشترك آمریكا و لهستان برگزار شود.
شبس**9363**1859
۰ نفر