۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۱۴
کد خبر: 83201762
T T
۰ نفر

سامانه بارشي آسمان همدان را فرا مي گيرد

۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۱۴
کد خبر: 83201762
سامانه بارشي آسمان همدان را فرا مي گيرد

همدان- ايرنا- كارشناس اداره كل هواشناسي همدان گفت: سامانه بارشي كه از سمت جنوب استان وارد شده است، فعاليت خود را از امشب آغاز مي كند و به صورت بارش باران و ريزش برف در ارتفاعات اثر خود را مي گذارد.

سيد محسن موسوي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اساس نقشه هاي ماهواره اي هواشناسي، آسمان استان تمام ابري همراه با بارش باران و ريزش برف در ارتفاعات پيش بيني مي شود.
وي اظهار داشت: در مدت فعاليت اين سامانه آبگرفتگي معابر و احتمال سيلابي شدن مسيرهاي جاده اي وجود دارد.
موسوي با اشاره به اينكه روند كاهشي دماي روزانه (بيشينه دما) تا خروج سامانه ادامه دارد، اضافه كرد: اين سامانه تا روز سه شنبه هفته آتي فعال است و موجب افزايش دماي صبحگاهي (كمينه دما) مي شود.
وي عنوان كرد: كمينه دماي هواي همدان در 24 ساعت گذشته هفت درجه سانتيگراد زير صفر و بيشينه دماي اين شهر 9 درجه سانتيگراد بالاي صفر گزارش شده است.
باقري شكيب افزود: نهاوند با 12 درجه سانتيگراد بالاي صفر گرمترين و كبودراهنگ با 9 درجه سانتيگراد زير صفر به عنوان سردترين شهرهاي استان در 24 ساعت گذشته گزارش شده اند.
آب و هواي استان همدان در نتيجه وجود كوه هاي مرتفع، رودخانه ها و پستي و بلندي هاي زياد به شدت متغير است و زمستان هاي سرد، پر برف و باران و تابستان هاي معتدل دارد.
9904/2090

سرخط اخبار استان‌ها