۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۵۴
کد خبر: 83200328
T T
۰ نفر

وزیرفرهنگ:

اتحاد رمز مقابله با تهدیدهای مشترك است

۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۵۴
کد خبر: 83200328
اتحاد رمز مقابله با تهدیدهای مشترك است

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید وحدت همه ادیان توحیدی در مقابل تهدیدهای مشترك، گفت: با این ‌نگاه بهتر می‌توان با یكدیگر ارتباط برقرار كرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سید عباس صالحی به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان ادیان توحیدی و جمعی از برگزیدگان سی‌وششمین دوره جایزه كتاب‌سال جمهوری اسلامی ایران، افزود: یكی از لحظات شیرین خدمت من در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است كه در مناسبت‌های مختلف توانستم در كنارادیان مذهبی با آنها همدلی و هم‌نفسی كنم.

** پافشاری بر باورها و رویكردهای مشترك
وی ادامه داد: ما به عنوان ایرانی سوابق دیرینه مشترك تاریخی فراوانی با هم داریم و در كنار هم‌ چندین هزار سال درد كشیده‌ایم و در عین حال شیرینی‌های زیادی را هم تجربه كرده‌ایم.
به گفته وی در این دوره و ایام باورهای مشترك و ارزش‌های مشترك به كمك ما می‌آید تا بیشتر در كنار هم باشیم، باورهای توحیدی دینی و ارزش‌های اخلاقی و دهها نقطه مشترك ما را به ادیان توحیدی متصل كرده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاكید كرد: ما بیش از گذشته نیاز داریم‌ بر این باورها و رویكردهای مشترك پافشاری كنیم چراكه دغدغه‌های متعددی وجود دارد كه همه را تهدید می‌كند.

** همه در كنار هم متحد باشیم
صالحی اضافه كرد: این تهدیدها نقطه‌های تفاوت ما را نمی‌بیند و همه ما را مورد هجوم خود قرار داده و به راحتی مورد حمله و فشار قرار می‌دهد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: فقیر كردن خاك چیزی است كه همه ادیان ما را باز آن رحذر داشته و همه مردم دنیا در معرض خشونت‌های نابه‌جا قرار دارند، كشتارهای امروز صاعقه‌ای به جان بشریت است و همه باید در كنار هم متحد باشیم تا این تهدید را از بین ببریم.
صالحی با اشاره به اهمیت حفظ كانون گرم خانواده هم اظهار داشت: امروز كانون خانواده مورد تهدید است و نسل‌های مختلف با هم ‌بیگانه شدند و ‌با وجود آنكه در كنار هم هستند اما زبان یكدیگر را درك نمی‌كنند، ناهنجاری‌های اخلاقی، و به هم ریختن هنجارهای اجتماعی، نقطه‌های تهدیدی است كه باید مراقب آن باشیم.

** اتحاد رمز عبور از تهدیدها
عضو كابینه دولت دوازدهم تاكید كرد: همه باید در مقابل تهدیدهای مشترك بایستیم و با اتحاد از این وضعیت خارج شویم، رهبرفقید و كبیر انقلاب وهمچنین مقام معظم رهبری نگاه قابل توجهی به ادیان داشته و دارند و با این ‌نگاه بهتر می‌توانیم با یكدیگر ارتباط برقرار كنیم.
صالحی با اشاره به دیدگاه رهبر معظم انقلاب نسبت به اد‌یان توحیدی، گفت: معظم له در دیدار با یك خانواده شهید از اقلیت‌های مذهبی فرمودند :«هركسی در هر مذهبی باشد اگر رفتار و اخلاقش را خوب كند و با بندگان خدا خوب رفتار كند او یك انسان صالح است»، بنابراین باید از تجربه‌های گذشته خود سود ببریم تا بتوانیم‌ در آینده با موفقیت روبرو باشیم.
در ادامه این دیدار شماری از رهبران ادیان مختلف توحیدی نیز به ایراد سخن پرداختند.
به گزارش ایرنا ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدای قبول مسئولیت در این وزارتخانه همواره بر زندگی مسالمت آمیز ادیان توحیدی و اقلیت های مذهبی در كنار دیگر هموطنان ایرانی تاكید داشته و دارد.
سید عباس صالحی همواره براین این مهم تاكید داشته و دارد كه سرزمین ایران اسلامی گاهواره ادیان توحیدی به شمار می رود و تا پایان نیز چنین خواهد بود.
در این راستا تاكنون دیدارها و نشست های مختلفی را در مناسبت های مختلف برگزار و در آنها شركت كرده است.
دیدار با «پل گالا گر» وزیر امور خارجه واتیكان، نشستی با نمایندگان ادیان توحیدی، دید و بازدید آشوریان ارومیه همزمان با آغاز سال نو میلادی، حضور در نشست ها و همایش و كنگره های گفت و گوی ادیان سازمان و فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دیدار با نمایندگان ادیان توحیدی و جمعی از برگزیدگان دوره های مختلف جایزه كتاب‌سال جمهوری اسلامی ایران برای چند سال متوالی از جمله برنامه های گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.
فراهنگ ** 1355 ** 9053
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ