۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۲۴
کد خبر: 83200282
T T
۰ نفر

مصطفوی: با ورود پول فوتبال ایران دچار افول شد

۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۲۴
کد خبر: 83200282
مصطفوی: با ورود پول فوتبال ایران دچار افول شد

تهران- ایرنا- رییس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: از روزی كه پول وارد فوتبال ایران شد تمام غیرفوتبالی‌ها به صندلی‌های مدیریتی چشم دوختند و این باعث بدبختی و افول این رشته ورزشی شد.

داریوش مصطفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص دوران پس از كی روش اظهار داشت: دوران حضور این مربی در فوتبال ایران بسیار وحشتناك بود و او هر كاری كه دلش خواست انجام داد.
وی ادامه داد: آقایان عباس ترابیان و علی كفاشیان كه قرارداد كی روش را امضا كردند باید امروز بیایند و پاسخ بدهند كه این قرارداد چگونه امضا شده است. جواب بدهند كه چرا كه او در مدت حضورش در ایران هر كاری كه دلش خواست انجام داد. به اعتقاد من مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در اتفاقات رخ داده به هیچ وجه مقصر نبود.
رییس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: امروز كی روش حتی بعد از جدایی از تیم ملی هم به خود اجازه می دهد علیه فدراسیون فوتبال ایران اظهار نظر كند اما خوشبختانه او در حال حاضر به جایی رفته كه حرفه ای هستند و مطمئن باشید مسئولان فدراسیون كلمبیا به خوبی می دانند چگونه با او رفتار كنند.
وی تصریح كرد: از تاج می خواهم پول‌هایی كه به واسطه ها برای بستن قرارداد با كی روش پرداخت شده بیان كند تا مردم بدانند در این فوتبال چه خبر است.
مصطفوی اظهار داشت: زمانی كه افراد با اصالت فوتبال ایران خانه نشین شدند چرا باید انتظار داشته باشیم این رشته رشد داشته باشد.
وی تصریح كرد: كسانی كه كی روش را به فوتبال ایران آوردند هیچ وقت با مردم صادق نبودند و فقط مشكلات فوتبال را پشت او پنهان كردند.
بازیكن اسبق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص بهترین گزینه برای جانشینی كی روش گفت: ما در ایران مربیان خوبی داریم كه از توانمندی لازم برای هدایت تیم ملی برخوردارند اما قطعا گزینه فدراسیون خارجی خواهد بود.
مصطفوی خاطرنشان كرد: امیدوارم مسوولان فدراسیون فوتبال با تشكیل یك كمیته فنی قدرتمند، سرمربی آینده را انتخاب كند. امیدوارم اعضای جدید كمیته فنی هم تحصیلكرده، هم بازیكن اسبق تیم ملی و هم سابقه ریاست داشته باشند و هر فردی به عضویت این كمیته در نیاید.
رییس اسبق فدراسیون فوتبال كشورمان گفت: امیدوارم تاج جوانان تحصیلكرده و با شخصیت فوتبال را انتخاب كند و از آنها به عنوان دستیار در كنار سرمربی بهره ببرد تا پنج سال دیگر دنبال سرمربی خارجی نباشیم.
وی در خصوص عدم همكاری كی روش با مربیان ایرانی اظهار داشت: هر چند كه در این بین افرادی بودند كه خود را زیاد به كی روش چسباندند اما او حتی به این مربیان هم كمكی نكرد و خیلی زود آنها را بركنار كرد و اگر در این بین ماركار آقاجانیان توانست سال ها در كنار كی روش بماند به خاطر این بود كه هر كسی حاضر نبود زیر بار برخی مسایل برود و كی روش از حضور او استقبال می كرد.
مصطفوی خاطرنشان كرد: فوتبال ایران افراد بزرگی چون مهدی مهدوی كیا و وحید هاشمیان و خیلی های دیگر را دارد كه آنها می توانند سالیان سال سرمربی تیم ملی باشند.
وی در خصوص ضعف مدیریتی فوتبال ایران طی سالیان گذشته افزود: از روزی كه پول وارد این رشته ورزشی شد تمام غیرفوتبالی ها به صندلی های مدیریتی چشم دوختند و این باعث بدبختی و افول این رشته شد.
رییس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: امروز مسئولیت تاج خیلی بیشتر از زمان سرمربیگری كی روش است زیرا او دلالان فوتبال را به خوبی می شناسد و می دانیم برخی رسانه ها چگونه می توانند در رشد یك سرمربی خارجی نقش داشته باشند.
وی ادامه داد: امیدوارم نسل دیكتاتور ها پس از رفتن كی روش به پایان برسد و از این پس شاهد حضور افراد توانمند در این رشته باشیم.
مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس با انتقاد از اظهارات سردار آزمون ملی پوش فوتبال كشورمان گفت: در ابتدا باید بگویم ما فوتبالیست های بهتر از او زیاد داریم. آن روزی این بازیكن از نظر اخلاقی افت كرد كه پس از خداحافظی، كی روش بار دیگر وی را به تیم ملی دعوت كرد. بازیكنی كه دوست ندارد در تیم ملی بازی كند نباید دعوت شود. التماس كی روش از آزمون برای بازگشت به تیم نتیجه ای بهتر از این در پی نداشت.
وی افزود: فدراسیون به خاطر اظهارات او باید شدیدترین برخورد را داشته باشد و امیدوارم تاج برای یكبار با كسانی كه اخلاق را زیر پا می گذارند برخورد كند. یادتان نرود من مجتبی محرمی را با آن همه توانمندی در فوتبال به خاطر یك اشتباه، سه سال محروم و با این كار به پیشرفت اخلاق در فوتبال ایران كمك كردم.
مصطفوی تاكید كرد: متاسفانه در تیم ملی هر كسی به خودش اجازه می دهد علیه فدراسیون صحبت كند. باز هم تكرار می كنم ما اگر یك سردار آزمون را از دست بدهیم بسیار بهتر از این است كه 40 آزمون را از دست بدهیم.
ورزشی **9118**1597

سرخط اخبار ورزش