۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۴۴
کد خبر: 83198658
T T
۰ نفر
فضاي كسب‌وكارهاي فرهنگي و خلاق تسهيل مي‌شود

تهران- ايرنا- ستاد توسعه فناوري‌هاي نرم و هويت‌ساز معاونت علمي با امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به‌منظور تسهيل فضاي كسب‌وكارهاي فرهنگي و خلاق، تفاهم‌نامه همكاري امضا كرد.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمي ايرنا ازمعاونت علمي وفناوري رياست جمهوري، سيد محمدحسين سجادي نيري دبير ستاد توسعه فناوري‌هاي نرم و هويت‌ساز معاونت علمي و محسن جوادي معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در تفاهم‌نامه اي با هدف تسهيل در صدور مجوز براي مؤسسات فرهنگي هنري و شركت‌هاي خلاق برهمكاري متقابل درزمينه تسهيل فضاي كسب‌وكارهاي فرهنگي و خلاق تأكيد كردند.
دبيرستاد توسعه فناوري‌هاي نرم و هويت‌ساز معاونت علمي به تجربه‌هاي موفق استفاده از نخبگان در زمان حال اشاره كرد و گفت: تا پيش‌ازاين بيشتر به جذب نخبگان در حوزه‌هاي فني توجه مي‌شد،اما تلاش ما اين است تا نخبگان فرهنگي در رشد كشور نقش مؤثر خود را ايفا كنند.
طبق مطابق مفاد تفاهم‌نامه امضاشده، معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي وظيفه دارد نسبت به ايجاد بانك اطلاعات و معرفي افراد مستعد حوزه‌هاي فرهنگي، حمايت از ايجاد توسعه آموزش‌هاي لازم براي توسعه منابع انساني، همكاري و توسعه زيست‌بوم استارت‌آپ‌هاي فرهنگي و هنري، تسهيل در فرآيند صدور مجوز مؤسسات و غيره همكاري كند.
ستاد فناوري‌هاي نرم و هويت ساز معاونت علمي و فناوري‌هاي رياست جمهوري نيز موظف است در حمايت از دستاوردهاي پژوهشي كاربردي در حوزه فرهنگ و هنر، حمايت از افراد مستعد فرهنگي و خلاق، ارائه خدمات به صنايع فرهنگي و غيره همكاري كند.
توسعه زيست‌بوم استارتاپ‌هاي فرهنگي هنري، همگرا كردن رويدادها و جشنواره‌هاي فرهنگي، توسعه تشكل‌هاي مردم‌نهاد در حوزه صنايع فرهنگي، همكاري در ساماندهي كالاهاي فرهنگي و انتخاب برترين‌ها و حمايت از تجاري‌سازي دستاوردهاي پژوهشي كاربردي در حوزه‌هاي فرهنگي هنري، از اهداف تفاهم‌نامه مذكور است.
علمي ** 9340**1440
۰ نفر