۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۲۳
کد خبر: 83198617
T T
۰ نفر
یك مركز جراحی در تهران به علت گرانفروشی پلمب شد

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان تعزیرات حكومتی از تشدید نظارت بر مراكز درمانی و دارویی خبر داد و گفت: روز گذشته یك مركز جراحی محدود در تهران به دلیل گرانفروشی پلمب شد. شهروندان گرانفروشی مراكز درمانی را به تعزیرات اعلام كنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سید یاسر رایگانی روز سه شنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همچنین از تشكیل سه فقره پرونده گرانفروشی مرغ در استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در یك پرونده به دلیل گرانفروشی ١٩٧ هزار و ۴٣٩ كیلوگرم گوشت گرم مرغ بسته بتدی، متهم به پرداخت پنج میلیارد و ۶١١ میلیون و ٧٨٣ هزار ریال جریمه نقدی محكوم شد.
وی اضافه كرد: كشتارگاه صنعتی مرغ برایند ارومیه به دلیل گرانفروشی ١۶١ هزار و ۶٠٠ كیلوگرم مرغ به پرداخت چهار میلیارد و ٧٩٩ میلیون ریال محكوم شد.
رایگانی همچنین از كشف ٢۴ هزار دلار آمریكا توسط نیروهای سپاه در شهرستان سردشت خبر داد و افزود: متهم این پرونده علاوه بر ضبط ارز كشف شده به پرداخت ٩ میلیارد و ۶٠۵ میلیون ریال جزای نقدی محكوم شد همچنین در پرونده دیگری ١٢٠ شمش طلا به میزان ٣۵ كیلوگرم كشف شد كه متهم علاوه بر ضبط طلا به نفع دولت به پرداخت ١۴٠ میلیارد ریال جریمه محكوم شد.
سخنگوی سازمان تعزیرات حكومتی درباره پرونده های مهم در استان البرز گفت: یك بیمارستان خصوصی در این استان به دلیل دریافت وجه به خاطر ارائه خدمات اجباری به مبلغ ٢٢ میلیارد ریال جریمه شد همچنین ٢٣ مركز ترك اعتیاد به دلیل نبود مسئول فتی، فقدان پرونده برای بیماران و خرید و فروش خارج از شبكه دارو پلمب شد.
وی ادامه داد: ١۴ عطاری نیز در استان البرز به دلیل عرضه داروهای غیرمجاز پلمب شد و پنج متهم در این خصوص دستگیر و ١٩ پرونده تشكیل شده است.
رایگانی گفت: در استان همدان سه فقره پرونده عرضه خارج از شبكه گوشت منجمد به وزن سه هزار و ٧٠٠ كیلوگرم تشكیل شده كه در ۲ فقره از این پرونده‌ها، متهمان به پرداخت یك میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محكوم شدند و پرونده دیگر در حال رسیدگی است.
وی افزود: همچنین پرونده دیگری در استان همدان برای قاچاق ۴۷ رأس دام سنگین با ارزش تخلف هشت میلیارد ریال در حال رسیدگی است.
سخنگوی سازمان تعزیرات در خصوص پرونده‌های تعزیراتی در استان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۲ هزار و ۷۴۰ لیتر نفت گاز قاچاق توسط ماموران نیروی انتظامی در مسیر میرجاوه به زاهدان كشف شد كه علاوه بر ضبط سوخت كشف شده متهمان به پرداخت یك میلیارد و ۶۹ میلیون تومان جزای نقدی در حق دولت محكوم شدند.
وی اضافه كرد: در خصوص مباشرت و حمل كالای قاچاق به خارج از كشور، ماموران هنگ مرزی سراوان، مقدار ۲۸ تن و ۵۰۰ كیلوگرم پلی اتیلن كشف كردند كه علاوه بر ضبط آن، متخلف یك میلیاردو ۲۴۶ میلیون ریال جریمه شد.
رایگانی افزود: مقدار ۳۳۹ كیسه ۲۵ كیلویی شیرخشك كه برای قاچاق در یك منزل مسكونی در روستاهای حاشیه ایرانشهر انبار شده بود توسط مأموران اطلاعات سپاه كشف و پرونده برای رسیدگی به سازمان تعزیرات ایرانشهر ارجاع شد كه علاوه بر ضبط كالا متهمان پرونده به مبلغ ۲ میلیارد و ۷۹۳ میلیون ریال جزای نقدی محكوم شدند.
رایگانی از كشف ۸ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۱۰۰ روپیه پاكستانی خبر داد و گفت: این مقدار ارز در حین كنترل بار مسافران از پاكستان كشف و با توجه به استعلام های صورت گرفته علاوه بر ضبط این مقدار ارز، متخلفان به میزان ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محكوم شدند.
رایگانی افزود: پرونده گرانفروشی ٢٠ هزار كیلو گرم گوشت در استان خراسان شمالی در حال رسیدگی است همچنین در استان خراسان رضوی یك شركت واردكننده برنج به دلیل گرانفروشی و لحاظ كردن سود غیرمتعارف به پرداخت ۶ میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال جریمه محكوم شد.
وی گفت: همچنین در زمینه رصد بازار مرغ ٧١۵ پرونده تشكیل و برای ۴٣ پرونده قرار صادر شده و برای ۴٣٨ پرونده حكم تخلف در حوزه توزیع مرغ صادر شده است.

* رشد ۴۵ درصدی گشت های مشترك
سخنگوی سازمان تعزیرات حكومتی گفت: از ابتدای امسال تاكنون ٨٢۵ پرونده در تعزیرات در زمینه گوشت تشكیل شده كه برای ۴۶ پرونده قرار صادر و حكم ۶١٢ پرونده تعیین شده است.
رایگانی اظهار داشت: امسال ٢۵ هزار و ١٠٩ مورد گشت مشترك تعزیرات با تعامل دستگاه های نظارتی برگزار شده كه در مقایسه با تعداد ١٧ هزار و ٢٧۴ مورد گشت سال قبل، نشانگر رشد ۴۵ درصدی گشت ها است.
وی درباره فعالیت گشت های مشترك سازمان تعزیرات برای نظارت بر بازار گوشت و مرغ گفت: اخیرا با توافق رئیس سازمان تعزیرات و دادستان كل كشور، گشت مشترك تعزیرات و دادستانی برای نظارت بر بازار گوشت و مرغ در تهران و شهرستان ها ١٠ برابر شده است و این گشت ها در روزهای تعطیل هم بازار را رصد می كنند.

* ٩ میلیون و 5٠٠ هزار پرونده در تعزیرات تشكیل شده است
سخنگوی سازمان تعزیرات حكومتی گفت: از سال ١٣٧4 زمان تاسیس سازمان تعزیرات تاكنون، بیش از ٩ میلیون و 5١5 هزار پرونده در این سازمان تشكیل شده است.
رایگانی افزود: در ٢4 سال فعالیت تعزیرات، ٩ میلیون و 46٩ هزار و 54٩ پرونده مختومه شده و 46 هزار و ٨٠ فقره پرونده در حال رسیدگی است.
وی ادامه داد: از این تعداد، هشت میلیون و 4٨ هزار و ٧5١ پرونده مربوط به حوزه كالا و خدمات، یك میلیون و 4١ هزار و 5٢٠ پرونده در زمینه بهداشت، دارو و درمان و 4٢5 هزار و ٣5٨ فقره پرونده در حوزه قاچاق كالا و ارز تشكیل شده است.
وی افزود: در سال جاری با ثبت تعداد ۲۷۸ هزار و ۲۰۵ مورد بازرسی و مقایسه آن با سال گذشته، رشد ۶۴ درصدی بازرسی ها را در سازمان تعزیرات شاهد بوده‌ایم.
سخنگوی سازمان تعزیرات یادآور شد: امسال رشد ۶۳ درصدی در رابطه با حضور گشت‌های سازمان حتی در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی داشتیم و ۳۰ شعبه جدید تعزیرات نیز در استان ها تاسیس شده است.
وی اظهارداشت: از ابتدای تاسیس سازمان تعزیرات تا ابتدای امسال انتصاب ۶۰۰ قاضی شعب تعزیرات در كشور را داشتیم كه ۱۰۰ قاضی برای گسترش فعالیت های تعزیرات بوده است.

*تشكیل ۵٨٠٢ پرونده تخلف خودرو
وی درباره پرونده های خودرو گفت: پنج هزار و ٨٠٢ پرونده برای خودرو در سال جاری تشكیل شده كه از این تعداد، پنج هزار و ۶٠۴ پرونده گرانفروشی، عدم ایفای تعهدات و عدم عرضه بوده است همچنین ١٩٨ پرونده مربوط به قاچاق خودرو است.
رایگانی اظهارداشت: ۵١٣ پرونده نیز با ارائه مدارك، حكم برائت دریافت كردند و ٢٠١ پرونده نیز به دلیل عدم صلاحیت رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال شد.
سخنگوی تعزیرات اضافه كرد: برای ٩١٣ پرونده قرار صادر شده است و متخلفان ٧۶۶ پرونده به پرداخت مبلغ ٢٩٣ میلیارد تومان جزای نقدی در حق دولت محكوم شدند و بقیه وی از تخلف مراكز عمده فروش فرش خبر داد و گفت: طبق مذاكره با اتحادیه فرش فروشان و تحقیقات اولیه، رصدهای بازار حاكی از گرانفروشی و تقلب در كسب مراكز عرضه فرش است و در دو هفته آتی گشت های مشترك تعزیرات از این مراكز بازدید خواهند كرد.
اجتمام*3229*1834
۰ نفر