۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۰۴
کد خبر: 83198463
T T
۰ نفر

40 تن از زندانيان درقم آزاد مي شوند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۰۴
کد خبر: 83198463
40 تن از زندانيان درقم آزاد مي شوند

قم - ايرنا - مديركل زندان هاي قم گفت: به مناسبت ايام الله دهه فجر و 40 سالگي انقلاب اسلامي، 40 تن از زندانيان اين استان با مساعدت اداره كل اوقاف و امور خيريه آزاد مي شوند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي تهامي روز سه شنبه در نشست خبري درمحل نمايشگاه شكوه 40 ساله در قم درمصلاي قدس اين شهر با اشاره به تشكيل كميته صلح و سازش افزود: اين افراد با استفاده از كمك هاي ستاد ديه، تخفيف شاكيان پرونده و آورده خود زنداني، آزاد خواهند شد.
وي همچنين اعلام كرد: از ابتداي سالجاري تاكنون نيز 200 تن از زندانيان جرائم غيرعمد در قم با كمك ستاد ديه آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشته اند.
وي با بيان اينكه زنداني سياسي در قم وجود ندارد، اضافه كرد: حدود 33 درصد از زندانيان اين استان به علت مواد مخدر در زندان ها به سر مي برند و سرقت پس از مواد مخدر، بيشترين جرم مربوط به زندانيان اين استان است.
تهامي در ادامه به اقدام هاي انجام شده اداره كل زندان هاي قم در زندان ها اشاره كرد و گفت: تقويت باورهاي ديني، برگزاري نماز جماعت، كلاس هاي قرآن و احكام، حضور مقامام قضايي در زندان و ديدار چهره به چهره با زندانيان براي حل مشكلات آنها، ارتقاي سلامت زندانيان، راه اندازي مركز مشاوره و روان درماني، ايجاد كارگاه هاي اشتغال، اقدام هاي عمراني، بهسازي و توسعه فضاي زندان ها و راه اندازي نظارت الكترونيكي از جمله اين اقدام ها به شمار مي آيد.
وي همچنين با بيان اينكه نگاه به زندان و مجرم در زمان طاغوت و نظام مقدس جمهوري اسلامي تفاوت هاي بسياري دارد گفت: در دوران رژيم ستمشاهي به زنداني فقط با نگاه اين كه بايد مجازات شود نگاه مي شد اما نگاه نظام اسلامي، تاميني، تربيتي و اصلاحي است.
وي ادامه داد: مساله اصلاح و تربيت با آموزش در رشته هاي مختلف، اشتغال و كارآموزي در ميان زندانيان كشور از جمله استان قم بسيار پررنگ است به طوري كه هر زنداني كه بيسواد است، زمينه تحصيل وي از دوره سوادآموزي تا دانشگاه فراهم مي شود.
تهامي گفت: بسياري از مددجويان در زندان ها با استفاده از كلاس ها و آموزش هاي مختلف، با سواد شده و ضمن فراگرفتن آموزش هاي فني و حرفه اي توانسته اند شغلي براي خود فراهم كرده و مجددا به زندان باز نگشته اند.
«نمايشگاه شكوه چهل ساله» تا روز پنجشنبه هفته جاري 18 بهمن ماه در مصلاي قدس قم براي بازديد آحاد مردم داير است و علاقه مندان مي توانند صبح ها از ساعت 9 تا 12 و بعدازظهرها از ساعت 14 تا 21 براي بازديد از غرفه هاي اين نمايشگاه حضور يابند.
1175/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها