۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۱۴
کد خبر: 83198192
T T
۰ نفر

دستگاه قضايي خراسان شمالي كمبود نيرو دارد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۱۴
کد خبر: 83198192
دستگاه قضايي خراسان شمالي كمبود نيرو دارد

بجنورد- ايرنا- معاون قضايي و منابع انساني دادگستري كل خراسان شمالي گفت: دستگاه قضايي استان در بخش كادر اداري و قضايي با مشكل جدي و كمبود شديد نيروي انساني مواجه است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي اين اداره كل، عبدالحسن نوري اظهار داشت: كار جذب و گزينش كادر اداري پذيرفته شده در آزمون استخدامي سال 1396 در مراحل پاياني است و اين نيروها تا اوايل سال آينده به كارگيري مي شوند.
وي اظهار داشت: در آزمون استخدام سراسري قوه قضاييه براي تكميل كادر اداري در سال 1396 مجوز جذب 120 نيرو در بخش كادر اداري به دادگستري كل خراسان شمالي، اختصاص داده شد.
وي افزود: در بخش كادر قضايي در حال حاضر 157 نفر مشغول به فعاليت هستند، در حالي كه مطابق چارت سازماني يا تشكيلاتي تعداد 269 نفر براي احراز مشاغل قضايي پيش بيني و در نظر گرفته شده است كه به اين ترتيب 41 درصد پست هاي قضايي هم چنان خالي است.
اين مقام قضايي همچنين كمبود نيرو در بخش اداري دستگاه قضايي استان را يكي از مهم ترين و جدي ترين مشكلات اين بخش توصيف كرد و گفت: مطابق چارت تشكيلاتي بايد تعداد يك هزار و 272 كارمند اداري داشته باشيم در حالي كه در حال حاضر 460 نيرو در بخش اداري مشغول به كار هستند.
وي با بيان اين كه با اساس ميانگين، فقط 36 درصد از پرسنل اداري پيش بيني شده در چارت سازماني مشغول به كار هستند، افزود: 64 درصد پست هاي اداري خالي است.
وي با اشاره به اين كه در برخي شهرستان هاي استان وضعيت اشتغال به كار كادر اداري (بر اساس ميانگين 36%) متفاوت است، افزود: در برخي از شهرستان هاي استان، كادر اداري با 17 درصد از ظرفيت نيروهاي اداري پيش بيني شده در الگوي چارت ،مشغول به كار است.
اين مقام قضايي استان گفت: تلاش مي كنيم با جذب نيروي هاي جديد تا حدودي از فشار كار بر دوش همكاران اداري بكاهيم.
معاون منابع انساني دادگستري كل استان، موضوع آموزش كاركنان قضايي و اداري را بخش ديگري از فعاليت هاي معاونت منابع انساني دادگستري برشمرد.
نوري افزود: در سال جاري تاكنون 154 ساعت آموزشي براي قضات و 512 ساعت آموزشي براي كارمندان اداري برگزار شده است.
ب/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها