۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۴۱
کد خبر: 83198131
T T
۰ نفر

پرداخت بخشی از طلب مالباختگان سكه ثامن تا شب عید

۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۴۱
کد خبر: 83198131
پرداخت بخشی از طلب مالباختگان سكه ثامن تا شب عید

تهران- ایرنا- وكیل مدافع مالباختگان پرونده كلاهبرداری سكه ثامن گفت: در دیدار با معاون نظارت بر دادسراهای دادستانی كل كشور با نماینده مالباختگان، قول مساعد داده شده اموالی كه تاكنون از متهم پرونده توقیف شده، تا شب عید به نسبت طلب شكات، مسترد و پرداخت شود.

رسول كوهپایه‌زاده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی ایرنا با اشاره به تجمع روز گذشته (دوشنبه) 15 بهمن مالباختگان و شكات پرونده كلاهبرداری سكه ثامن مقابل ساختمان دادستانی كل كشور اظهار داشت: پس از انجام این تجمع، از سوی معاون دادستان كل كشور در امور نظارت بر دادسراها، نمایندگان موكلان و مالباختگان به حضور پذیرفته شدند كه بر اساس اظهارات موكلان، جلسه بسیار خوبی بود.
این وكیل دادگستری ادامه داد: بر اساس آنچه نمایندگان مالباختگان و موكلان اظهار كردند، در این جلسه اتفاقات خوبی افتاده كه قرار است پیگیری شود. در این جلسه، نماینده مالباختگان درخواست داشتند در مرحله دادسرا و قبل از صدور رأی قطعی، همین اموالی كه از متهم توقیف شده، به نسبت طلب شكات مسترد و پرداخت شود زیرا متاسفانه بخش زیادی از مالباختگان وضع مالی اسفناكی دارند.
كوهپایه‌زاده توضیح داد: پیرو درخواست مالباختگان، قول مساعد داده شده است كه اگر امكان داشته باشد تا شب عید این وجوه بر اساس نسبت طلب شكات، مسترد شود و به آنها پرداخت شود.
وكیل مدافع مالباختگان پرونده سكه ثامن افزود: مساله بعدی این است كه متهم ردیف دوم پرونده كه همسر متهم ردیف اول و رئیس هیات مدیره سكه ثامن بوده با قرار سه میلیاردتومانی آزاد شده است. پیشتر هم به سبك بودن این قرار اعتراض كردیم. در این جلسه، قرار شد دستور و تذكر لازم در راستای برخورد قانونی و دقت قضایی در این خصوص انجام بگیرد.
كوهپایه‌زاده گفت: با توجه به اینكه حجم پرونده زیاد است و بازپرس هم همه شكات را احضار كرده تا اظهاراتشان را اخذ كند، قرار شد دو دادیار در معیت بازپرس كمك كنند تا كار با سرعت بیشتری پیش برود.
وی توضیح داد: نهایتاً معاون نظارت بر امور دادسراهای دادستانی كل كشور، به صورت تلفنی با سرپرست دادسرای مربوطه صحبت و موارد را منتقل كرد و قرار شد طی یك نامه رسمی این موارد به مرجع رسیدگی كننده ارسال شود.
وكیل مدافع مالباختگان پرونده سكه ثامن درباره میزان اموالی كه تاكنون از متهم ردیف اول پرونده شناسایی و توقیف شده است گفت: اعداد و ارقام در این خصوص ضد و نقیض است و هنوز رقم دقیق وجوه كشف شده را نمی‌دانیم.
وی با بیان اینكه گفته می شود تا كنون 100 میلیارد تومان از اموال و وجوه متهم شناسایی و توقیف شده و رقم بدهی متهم نیز جمعاً حدود 500 میلیارد تومان است افزود: با توجه به اینكه پلیس فتا شاید از لوازم و امكانات لازم برای بررسی منشأ پول‌ها و تبادلات مالی و بانكی برخوردار نباشد تقاضا كردیم معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات در این بحث وارد شود و موضوع را بررسی كند.
اجتمام *9104 * 3063
۰ نفر