۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۰۴
کد خبر: 83197778
T T
۰ نفر
درخواست واخواهی جوانفكر به حكم دادگاه انقلاب رد شد

تهران- ایرنا- شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران درخواست واخواهی علی اكبر جوانفكر، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی رئیس دولت های نهم و دهم را رد و محكومیت او به 5 سال و یك ماه حبس را تایید كرد.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، جوانفكر در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی غضنفرآبادی به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتكاب جرم علیه امنیت كشور به صورت غیابی محاكمه و به پنج سال و یك ماه حبس محكوم شده بود.
بعد از صدور این رأی، مشاور مطبوعاتی احمدی نژاد در دولت های نهم و دهم نسبت به رأی صادره درخواست واخواهی كرد كه 21 آبان برای رسیدگی به درخواست جوانفكر تعیین شد اما او به دلیل آنچه «اعتراض به نحوه عملكرد دادگاه اعلام شد» در جلسه حضور نیافت.
بر اساس این گزارش، نهایتاً شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران پس از بررسی پرونده جوانفكر، درخواست واخواهی او را رد و محكومیت وی به 5 سال و یك ماه حبس را تایید كرد؛ البته این حكم قابل تجدیدنظر خواهی در محاكم تجدیدنظر استان تهران است.
جوانفكر در حال حاضر یك پرونده دیگر با شكایت دادستانی و به اتهام نشراكاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی دارد كه كیفرخواست آن صادر و برای رسیدگی به شعبه 1059 دادگاه كیفری دو استان تهران ارسال شده است.
او پیشتر هم در شعبه 1060 دادگاه كاركنان دولت به اتهام «توهین به مقامات قضایی و نشر اكاذیب» به صورت غیابی محاكمه و به دوسال و نیم حبس و 40 میلیون ریال جریمه نقدی و دو سال محرومیت از حضور در فضای مجازی محكوم شد كه در ارتباط با این پرونده نیز درخواست واخواهی كرد اما درخواست او پس از رسیدگی دادگاه رد شد.
چندی پیش نیز محكومیت جوانفكر به 91 روز حبس در ماجرای روزنامه ایران به اتهام تمرد از دستور مقامات قضایی تایید و قطعی شد.
اجتمام * 9104 * 3063
۰ نفر