۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۵۲
کد خبر: 83197508
T T
۰ نفر
فرماندار مراغه: مسئولان در خدمت به روستائيان تلاش كنند

مراغه - ايرنا - معاون استاندار و فرماندار ويژه مراغه توجه به روستائيان و رفع مشكلات آنها را ضروري دانست و افزود: مسئولان در ارائه خدمات به روستائيان تلاش كنند چرا كه يكي از اولويت هاي انقلاب اسلامي توجه ويژه به روستائيان است.

به گزارش ايرنا، حميد شكري روز دوشنبه در جشنواره غذاهاي سالم و سنتي و توليدات زنان روستايي كه در روستا كرمجوان برگزار شد، افزود: خدمت به روستاييان و توجه به خواسته هاي آنها در طول چهل سال همواره در اولويت برنامه ها بوده است.
وي گفت: مشاركت مردمي بالا و حضور در تمامي عرصه ها در بخش سراجو مراغه بايد از سوي تمامي دستگاه هاي شهرستان مورد توجه قرار گيرد.
شكري افزود: برپايي اين جشنواره ها در كنار نشاط آفريني در روستاها به احياي سنت ها و آيين ها نيز كمك مي كند.
مدير جهاد كشاورزي مراغه نيز در اين جشنواره هدف از برگزاري اين جشنواره را اهميت دادن به شيوه هاي صحيح پخت، معرفي غذاهاي سنتي و محلي، ترويج فرهنگ استفاده از غذاهاي پرانرژي، سالم و سنتي و پرهيز از غذاهاي آماده و مضر و آگاهي دادن به مردم عنوان كرد.
اسماعيل كريمي اصل افزود: اين جشنواره با استقبال خوب زنان خانه دار برگزار شد و آنان براساس توانمندي و سليقه خود با انواع غذاهاي محلي، آش هاي سنتي و ترشيجات در اين جشنواره شركت كردند.
وي گفت: حفظ ارزش غذايي و كيفيت آن، طعم و مزه، تزيين غذا و سفره آرايي، توجه به سنت ها و غذاهاي بومي و محلي از مواردي بودند كه در اين جشنواره غذايي به آن دقت داشتند.
وي افزود: با توجه به رشد بي رويه فست فودها و همچنين غذاهاي پرچرب در بين جامعه كه با فرهنگ ما بيگانه بوده و شاهد رشد مشكلات جسمي از جمله چاقي مفرط و همچنين ديگر امراض هستيم لازم است با توجه به سبك زندگي ملي اسلامي الگوهاي غذاهاي سنتي به جامعه بيشتر معرفي شود.
وي ادامه داد: بايد فضايي فراهم كنيم تا هنر آشپزي به كارآفريني، كسب و كار و توليد ثروت براي بانوان تبديل شود و گردشگران و نسل جديد با فرهنگ گذشته و يا فرهنگي كه در درون خانه ها مانده و هنوز وارد بازار نشده، آشنا شوند.
كريمي اصل اضافه كرد: استفاده از كالاي داخلي و توليدات و محصولات كشاورزي از ديگر اهداف اين جشنواره است.
به گزارش ايرنا، در اين جشنواره بيش از 70 نوع از غذاهاي سنتي و محلي شامل انواع آش ها، كوفته ها، سمنو، دلمه، مربا، پلو، خورشت، كوكو، شيريني، انواع سالاد و غذاهاي خانگي طبخ و به نمايش درآمد.
اين جشنواره با همكاري كميته روستايي و عشايري دهه فجر، جهاد كشاورزي، بخشداري سراجو، بسيج سازندگي، اداره ورزش و جوانان و هيات ورزشي روستايي و بازي هاي بومي و محلي شهرستان مراغه برگزار و در پايان جشنواره به 5 نفر از بانوان خوش ذوق و برتر جوايزي اهدا شد.
3077/9880

سرخط اخبار استان‌ها