۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۴۱
کد خبر: 83196470
T T
۰ نفر
دانشگاه علوم قضايي پيگير تاسيس رشته حقوق بشر است

تهران- ايرنا- رئيس دانشگاه علوم قضايي گفت: نزديك به دو سال است كه به دنبال تاسيس رشته حقوق بشر در مقطع كارشناسي ارشد در اين دانشگاه هستيم و همچنان اين موضوع را با مكاتبه با وزارت علوم پيگيري مي كنيم.

به گزارش ايرنا از ستاد حقوق بشر قوه قضاييه محمدجواد شريعت باقري روز دوشنبه گفت: بحث هاي مقدماتي براي راه اندازي اين رشته انجام شده و اميدواريم بتوانيم در آينده رشته حقوق بشر را تأسيس كنيم. مكاتباتي نيز با وزارت علوم داريم تا به نتيجه برسيم.
وي افزود: همواره براي تامين نيازهاي حقوقي و قضايي سازمان هاي مختلف قوه قضاييه تلاش كريم و خدماتي را ارائه داديم كه مي توان به تعاملات صورت گرفته با ديوان عدالت اداري، سازمان زندان ها و سازمان بازرسي كل كشور و ايجاد رشته هايي مانند دادرسي اداري، نظارت و بازرسي يا مديريت زندان اشاره كرد.
شريعت باقري با ارائه گزارشي از روند تاسيس دانشگاه علوم قضايي گفت: اين دانشگاه يكي از بهترين و مهمترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي در زمينه آموزش عالي است و براي اينكه بتوانيم هر چه بيشتر از تجربه ها و مهارت هاي مديران قضايي بهره ببريم، پيشنهاد داديم تا مركزي به نام مركز آموزش مديران قضايي در دانشگاه تأسيس شود و مديران قضايي به دانش هاي جانبي مورد نياز براي مديريت قضايي مجهز شوند.
وي از ضرورت آموزش مديران قضايي در قوه قضاييه سخن گفت و تاكيد كرد: مديران قضايي بايد در علوم غيرحقوقي مانند علوم مديريت و علوم استخدامي آموزش ببينند. چون بخش مهمي از كار در اين دستگاه، مديريت قضايي يا حقوقي نيست. مثلا رئيس كل دادگستري يك استان بايد از امور اداري، استخدامي و كارگزيني و رشته حقوق عمومي و مديريت نيز آگاه باشد و اگر فقط با علم حقوق آشنايي داشته باشد، براي اداره امور كافي نيست.
رئيس دانشگاه علوم قضايي افزود: در ساختار دانشگاه اين وظيفه پيش بيني نشده و ما پيشنهاد داديم مركزي مثلأ به نام مركز آموزش مديران قضايي در دانشگاه تأسيس شود تا مديران شاغل با اموري كه در ذكر شد، آشنا شوند.
اجتمام*1003*1834

سرخط اخبار علم و آموزش