۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۲۷
کد خبر: 83196325
T T
۰ نفر

پرویز كاظمی با ضمانت بانكی آزاد شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۲۷
کد خبر: 83196325
پرویز كاظمی با ضمانت بانكی آزاد شد

تهران- ایرنا- وكیل مدافع پرویز كاظمی، متهم پرونده بانك سرمایه و وزیر رفاه دولت نهم از آزادی موكلش خبر داد و گفت: چند روز بعد از دادگاه بانك سرمایه كاظمی وثیقه تعیین شده را با ضمانت نامه بانكی تامین كرد و آزاد شد.

سیامك مدیر خراسانی روز دوشنبه این مطلب را به خبرنگار قضایی گفت و افزود: هنوز حكمی برای این پرونده صادر نشده و تا جایی كه اطلاع دارم یك متهم این پرونده در زندان است.
اكبر حسینی امامی، وكیل محمدرضا توسلی نیز به خبرنگار ایرنا گفت كه موكلش با سپردن وثیقه قانونی آزاد شده است.
هفته گذشته اسدالله مسعودی مقام، رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی در آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات سه تن از اعضای سابق هیات مدیره بانك سرمایه گفت: بعد از چهار جلسه رسیدگی و توجه به اتهام و نبود تناسب قرار صادره و احتمال فرار متهمان، دادگاه به افزایش وثیقه تصمیم گرفت.
قرار تأمین كیفری علی بخشایش، پرویز كاظمی و محمدرضا توسلی سه میلیارد تومان بود كه به دستور قاضی دادگاه این مبلغ به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت و چون متهمان، این وثیقه را تودیع نكردند و اعتراضی هم نداشتند، روانه زندان شدند.
وكلای متهمان نیز طی یك هفته فرصت داشتند تا هرگونه مدارك و مستندات خود را به دادگاه ارائه كنند و به گفته قاضی مسعودی مقام رای دادگاه ظرف مهلت قانونی صادر خواهد شد.
سه متهم بانك سرمایه به نام های علی بخشایش، مدیرعامل سابق این بانك، پرویز كاظمی، رئیس سابق هیات مدیره و وزیر رفاه دولت نهم و محمدرضا توسلی، عضو سابق هیات مدیره بانك سرمایه به مشاركت در اخلال عمده در نظام اقتصادی كشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانكی كشور در قالب خیانت در امانت متهم هستند.
به گفته قاضی مسعودی مقام در این بانك تخلف 29 هزار میلیارد ریالی صورت گرفته كه بخشایش متهم به خیانت در امانت به میزان 29 هزار و 354 میلیارد و 880 میلیون ریال، كاظمی متهم ردیف دوم به مبلغ 24 هزار و 883 میلیارد و 399 میلیون ریال و توسلی به میزان 25 هزار و 12 میلیارد و 616 میلیون ریال است.
اجتمام * 1003* 3063

سرخط اخبار جامعه