۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۲۷
کد خبر: 83195278
T T
۰ نفر
گلایه‌های قهرمان قایقرانی آسیا از تبعیض‌های ورزشی

تهران- ایرنا - دارنده مدال برنز قایقرانی بازی های آسیایی 2018 جاكارتا با گلایه از تبعیض های موجود بین فوتبال با دیگر رشته ها گفت: مسوولان ورزش در حالی پاداش 40 سكه مدال برنز قایق دو نفره را تیمی حساب می كنند كه نیمكت نشینان تیم ملی فوتبال بابت برد ساده 3 هزار دلار پاداش می گیرند.

پریسا احمدی روز یكشنبه با بیان این گلایه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمام حقوق ما در ماه 400 هزار تومان بدون بیمه و حق تغذیه است و برای اردوها باید سوار اتوبوس، جاده ها را طی كنیم. این 400 هزار تومان در صورت قهرمانی در آسیا یا جهان به 600 هزار تومان افزایش پیدا می كند.
او در زمینه پاداش خود پس از كسب مدال برنز بازی های آسیایی تصریح كرد: قایق ما در جاكارتا دو نفره (پریسا احمدی و مریم كرمی) بود و با وجود تلاش های دو نفر برای كسب این مدال، در نهایت جایزه 40 سكه ای، بین دو نفر تقسیم و این رشته را تیمی حساب كردند. هیچ توجهی نشد كه ما در تمام مراحل به صورت انفرادی تمرین می كنیم و در برخی از روزها تا 50 كیلومتر پارو خواهیم زد. اما در سوی دیگر بازیكنان ملی پوش فوتبال برای نشستن بر روی نیمكت ذخیره و برد برابر رقیبان سه هزار دلار پاداش می گیرند.
او با بیان اینكه پاداش كم دیگر رشته ها، برخلاف فوتبال فوری داده نمی شود، یادآور شد: برای هر قهرمانی حدود یك سال طول می كشد تا پاداش مدال خود را دریافت كند و تنها استثناء سال گذشته (2018) بود كه به خاطر بازی های آسیایی 8 ماه پس از قهرمانی در آسیا، پاداش به ما تعلق گرفت. همچنین پاداش من به خاطر مدال برنز بازی های آسیایی 20 سكه بود كه با قیمت روز، 80 میلیون تومان خواهد شد. در حالی كه 3 هزار دلار معادل 33 میلیون تومان برای هر برد به فوتبالیست ها داده می شود و مهم نیست این برد در بازی دوستانه بوده یا جام جهانی.
او با بیان سختی های اردوی تداركاتی قایقرانان گفت: ما روزانه در حدود 50 كیلومتر پارو می زنیم و در برخی از مواقع سه ماه در دور افتاده ترین مكان های آبی هستیم اما نه پاداشی داریم و نه حقوق كافی. حقوق ما تنها می تواند هزینه مكمل های غذایی باشد و 400 هزار تومان با شرایط كنونی دیگر جایی در سبد هزینه های ورزشكاران ندارد.
به گزارش روز یكشنبه ایرنا، پریسا احمدی قایقران ماده روئینگ است كه در چند سال گذشته افتخارات فراوانی برای این رشته كسب كرده است. او در مسابقات قهرمانی آسیا در «پاتایا» تایلند توانست در 2 قایق چهار نفره و دو نفره 2 پارو، مدال طلا كسب كند.
احمدی در سال 2015 در رقابت های چین نیز عنوان سوم قایق چهار نفره دو پارو را از آن خود كرد و در بازی های آسیایی جاكارتا 2018 نیز به مدال برنز رسید.
ورزشی** 2052**1597
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش