۴ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۴۰
کد خبر: 83182144
T T
۰ نفر
29 هكتار به فضاهای گلخانه ای استان مركزی افزوده شد

اراك - ایرنا - مدیر باغبانی سازمان جهاد كشاورزی استان مركزی گفت: 29 هكتار فضای گلخانه ای جدید با كاربری تولیدات مختلف امسال در این استان ایجاد شده است.

«علی اصغر زارعی» روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سهمیه تعهدی این استان امسال ایجاد 20 هكتار گلخانه جدید بود كه تا كنون حدود 150 درصد این تعهد ها محقق شده است.
وی ادامه داد: با ایجاد این واحدها فضاهای گلخانه ای گل و گیاه زینتی استان مركزی به یكهزار و 60 هكتار افزایش یافته است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد كشاورزی استان مركزی گفت: 456 هكتار از واحدهای گلخانه ای استان سربسته و بقیه در فضای باز است.
زارعی خاطر نشان كرد: با فعالیت این گلخانه ها برای پنج هزار و 600 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.
وی افزود: سالانه 252 میلیون گل شاخه بریده، 85 میلیون درختچه های زینتی و 47 میلیون گل های گلدانی در گلخانه های استان مركزی تولید می شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد كشاورزی استان مركزی یادآور شد: 140 هكتار گلخانه تولید سبزی و صیفی در این استان فعال است كه هر سال 30 هزار تن انواع محصولات سبزی و صیفی در آن ها تولید می شود.
زارعی افزود: فعالیت گلخانه های سبزی و صیفی در استان مركزی برای یكهزار و 720 نفر اشتغال مستقیم ایجاد كرده است.
وی، حمایت از واحدهای گلخانه ای را از برنامه های اولویت دار سازمان جهاد كشاورزی استان مركزی عنوان كرد و گفت: هیچ محدودیتی در زمینه پرداخت تسهیلات و توسعه گلخانه ها در استان وجود ندارد و 80 درصد اعتبار مورد نیاز این واحدها به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد كشاورزی استان مركزی خاطرنشان كرد: كشت محصولات مختلف در گلخانه ها مصرف آب كشاورزی را تا یك دهم كشت در اراضی كشاورزی كاهش می دهد و تولیدات گلخانه ای تا 10 برابر افزایش می یابد.
استان مركزی با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست كشور در بخش كشاورزی است.
670 هزار هكتار زمین باغی و كشاورزی در استان مركزی وجود دارد.
استان مركزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش كشاورزی و دامداری كشور برخوردار است.
1955/6013/

سرخط اخبار استان‌ها