۳ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۴۴
کد خبر: 83180909
T T
۰ نفر
بهزيستي براي پيشگيري از اعتياد وارد فضاي مجازي شد

تهران- ايرنا- معاون پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي كشور گفت: اين سازمان مجموعه اي از پيام ها را در قالب فيلم هاي يك تا 2 دقيقه اي در حوزه پيشگيري از اعتياد با عنوان «كاربين» آماده كرده تا در شبكه هاي مجازي مختلف بچرخند و راهنماي مردم در اين حوزه باشند.

فريد براتي سده در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: «كاربين» به معناي «كار را ببين» است. اين فيلم ها با گروهي از اساتيد براي پيشگيري از اعتياد در خانواده، محيط هاي آموزشي و محيط هاي كاري در فضاي مجازي تهيه شده است.
وي ادامه داد: مجموعه اين فيلم ها مشخصا يك شبكه يا كانال خاص نيست بلكه فيلم هايي است كه در فضاي مجازي دست به دست مردم خواهد چرخيد چون اگر آن را محدود به شبكه يا سايت مجازي خاصي مي كرديم، فقط عده خاصي آن را مي ديدند.
وي خاطرنشان كرد: متناسب با هريك از برنامه هاي پيشگيري از اعتياد از جمله پيشگيري از اعتياد در محيط هاي آموزشي، فيلم هاي آموزشي تهيه شده است.
معاون پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي كشور اظهار داشت: بهزيستي برنامه هاي مختلفي براي پيشگيري از اعتياد دارد به طور مثال بخشي از اين برنامه ها مبتني بر محلات و برنامه جديد نيز مبتني بر فضاي مجازي است.
براتي سده اضافه كرد: مجموعه پيام هاي «كاربين» به زودي در فضاي مجازي رونمايي مي شود؛ اين مجموعه از پيام ها فعلا آرم بهزيستي ندارد.
به گزارش ايرنا، بر اساس آمار ستاد مبارزه با موادمخدر، اكنون دو ميليون و 808 هزار مصرف كننده موادمخدر در كشور وجود دارد كه بالاترين مصرف مواد مخدر با بيش از 66 درصد مربوط به ترياك است.
مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر بارها اعلام كرده اند كه صدها سايت تبليغ كننده مواد اعتياد آور از داخل و خارج كشور در حال فعاليت هستند اما نهادهاي مسئول مبارزه با اعتياد آور دولتي و غير دولتي در ايران فعاليت چنداني در فضاي مجازي براي پيشگيري و آموزش جامعه ندارند.
اجتمام *9185 * 3063
۰ نفر