۳ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۰۶
کد خبر: 83180743
T T
۰ نفر
سركرده يك گروه تروريستي در سوريه به هلاكت رسيد

تهران - ايرنا - سركرده گروه تروريستي موسوم به «اجناد القوقاز» (سربازان قفقار) در حمله نيروهاي ارتش سوريه به هلاكت رسيد.

به گزارش چهارشنبه ايرنا به نقل از خبرگزاري اسپوتنيك، منابع محلي گفتند كه «ابو البراء القوقازي» شب گذشته در جبهه ابوالظهور در درگيري با نيروهاي ارتش سوريه كشته شد.
اين منابع افزودند: وي كه زخمي شده بود، قبل از هلاكت به درمانگاه متعلق به جبهه النصره در شهر خان شيخون واقع در استان ادلب منتقل شد.
القوقازي از عناصر تروريستي نزديك به ابو محمد الجولاني سركرده گروه تروريستي تحرير الشام بود. تروريست مقتول در نبردهايي كه در مناطقي از ادلب و حومه آن جريان دارد، همواره در كنار تحرير الشام شركت داشت.
ابوالبراء مرد شماره دو گروه خود به شمار مي رفت و نقش زيادي در شكل گيري آن داشت. وي همچنين داراي تندترين مواضع بود و در وحشيانه ترين فجايع انساني در شمال سوريه شركت داشت.
القوقازي نقش برجسته اي در زمينه تسهيل عبور عناصر مسلح از آسياي مركزي و قفقاز از طريق مرزهاي تركيه و پيوستن آنها به اين گروه با هماهنگي الجولاني داشت و الجولاني نيز به گروه القوقازي كمك مادي، لجستيكي و تسليحاتي مي كرد.
اين گروه همچنين به تلاش و درخواست هاي مكرر براي ريختن خون پيروان مذاهب و اديان مخالف وهابيت و غنيمت گرفتن اموال، دارايي و اسارت زنان آنها شهرت داشت.
شبد**1480**1379
۰ نفر