۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۰۷
کد خبر: 83177718
T T
۰ نفر
برتری آماری ایران برابر عمان از نگاه اینساید ورلد فوتبال

تهران- ایرنا- تارنمای خبری «اینساید ورلد فوتبال» در گزارشی ضمن اشاره به آمار و ارقام تقابل های پیشین حریفان روز نخست مرحله حذفی جام ملت های 2019 آسیا، درباره بازی تیم های ایران و عمان نوشت:شاگردان «كارلوس كی روش» از نظر آماری برابر عمان برتری دارند.

به گزارش ایرنا، اینساید ورلد فوتبال روز یكشنبه نوشت: نخستین روز مرحله حذفی جام ملت های 2019 آسیا امروز با برگزاری دیدار تیم های اردن – ویتنام، تایلند – چین و ایران – عمان آغاز خواهد شد.
این در حالی است كه آمار و ارقام، كفه ترازو را در این تقابل ها به سمت ایران، چین و ایران سنگین كرده است.
جدال ایران و عمان به احتمال فراوان یكی از هیجان انگیزترین بازی های روز نخست مرحله یك هشتم هفدهمین دوره جام ملت های آسیا است.
تیم ملی ایران در 2 بازی نخست مرحله گروهی خود درخشان ظاهر شد اما در نبردی شكننده با عراق به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل دست پیدا نكرد؛ با این حال، ایرانی ها تا اینجای كار، خود را به عنوان محتمل ترین گزینه قهرمانی معرفی كردند و برای آنكه قابلیت های خود را بار دیگر به طور تمام و كمال به منصه ظهور بگذارند باید اعتماد به نفس و آرامش خود را چه در زمین و چه روی نیمكت حفظ كنند.
عمان تیم چالش برانگیزی است؛ آنها از لحاظ فیزیكی قدرتمندند و نسبت به عراق، چالشی بسیار متفاوت برای شاگردان «كارلوس كی روش» ایجاد خواهند كرد به ویژه با بهره بردن از هوادارانی كه با تهییج بازیكنانشان، آنها را مهیا می كنند تا نه 100 بلكه 200 درصد توان خود را برای موفقیت تیم بگذارند.
در صورتی كه عمانی ها بتوانند در 60 دقیقه ابتدایی، مانع گلزنی ایران شوند آنگاه با توجه به خستگی و ناامیدی و از كوره در رفتن شاگردان «كارلوس كی روش» می توانند، شگفتی مرحله یك هشتم را مقابل محتمل ترین گزینه قهرمانی رقم بزنند.
آمار كلی تقابل های ایران و عمان از قرار زیر است:
ایران عمان
13 تعداد بازی 13
7 برد 2
4 تساوی 4
1 تساوی بدون گل 1
5 كلین شیت 1
29 گل 17
ورزشی**3991**9129

سرخط اخبار ورزش