۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۱۸
کد خبر: 83176649
T T
۰ نفر
يك هزار و 540مدرسه غيردولتي درخوزستان فعاليت مي كنند

اهواز - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش خوزستان با بيان اينكه قانون شوراها براي استان بركاتي را به همراه داشته گفت:يك هزار و 540 مدرسه غير دولتي و 310 مدرسه هيات امنايي با استفاده از ظرفيت شوراها و حمايت مردم در خوزستان فعاليت مي كنند.

به گزارش ايرنا محمد تقي زاده شنبه در آيين معرفي شوراهاي برتر آموزش و پرورش خوزستان در محل اداره كل آموزش و پرورش بيان كرد: 280 هزار دانش آموز خوزستاني در مدارس هيات امنايي و غيردولتي تحصيل مي كنند.
وي با اشاره به اينكه گسترش كمي و كيفي شوراهاي آموزش و پرورش باعث توسعه شاخص هاي جامعه مي شود گفت:تصويب برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان با 20 اولويت عملكردي نخستين اقدام شوراي آموزش و پرورش اين استان بود كه كسب رتبه نخست كشوري در شاخص توسعه كمي و كيفي دوره پيش دبستاني يكي از اين موارد است.
تقي زاده جذب هفت هزارو 200 نفر به عنوان نيروي حق التدريس و همچنين پيگيري براي اختصاص سهميه جذب نيروي رسمي را از ديگر موفقيت هاي شوراي آموزش و پرورش خوزستان بيان كرد.
وي افزود: بر اساس بررسي مالي جذب بالغ بر هفت هزار و 200نيروي حق التدريس سبب صرفه جويي ماهانه 70 ميليارد ريالي براي آموزش و پرورش بوده و علاوه بر اين بر ايجاد اشتغال در استان نيز تاثير زيادي داشته است.
در اين آيين شوراهاي آموزش و پرورش شهرستان هاي انديكا، باغملك، رامهرمز و حميديه به عنوان شوراهاي برتر خوزستان معرفي و تقدير شدند.
هر سال اداره مشاركت هاي مردمي اداره كل آموزش و پرورش خوزستان شوراهاي آموزش و پرورش مناطق و نواحي استان را بر اساس شاخص هاي عملكردي مورد ارزيابي قرار مي دهد و در طول هفته بزرگداشت شوراها از چهار شوراي برتر تقدير مي كند.
24 تا 30 دي به عنوان هفته شوراهاي آموزش و پرورش نامگذاري شده است.
7158/ 6037

سرخط اخبار استان‌ها