۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۵۰
کد خبر: 83175957
T T
۰ نفر
اعتراض ها باید درچارچوب قانون و منطق باشد

قم - ایرنا - آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ضمن قدردانی از حساسیت حوزه های علمیه و همه قشرهای مختلف نسبت به مسائل كشور ، در عین حال تاكید كرد كه اعتراض ها باید در چارچوب قانون و منطق بوده و منجر به ایجاد تشنج در جامعه نشود.

به گزارش ایرنا، وی روز شنبه در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم افزود: دراین راستا عده ای از فضلا و اساتید حوزه های علمیه در نامه ای به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نگرانی خود را از برخی مسائل كشور از جمله تصویب چند كنوانسیون اعلام كرده اند.
جمعی از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم طی نامه ای خطاب به آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نكاتی را در مورد در دستور كار قرار گرفتن لایحه الحاق به كنوانسیون پالرمو و مقابله با تامین مالی تروریسم در مجمع بیان و تاكید كردند، FATF منجر به اشراف اطلاعاتی اجانب بر شریان‌های بانكی كشور خواهد شد.
وی با تقدیر از این حركت و نگرانی فضلا از اینكه انحرافی در اهداف و آرمان های امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدا صورت نگیرد گفت: حوزه های علمیه همیشه باید بیدار باشد و نسبت به مسائل كشور و مردم توجه كند و اگر انحرافی درحال رخ دادن است از آن جلوگیری نماید.
آیت الله نوری همدانی اضافه كرد: البته باید همگان دقت داشته باشند كه اعتراض خود را در چارچوب قانون و منطق بیان كنند و اینكه عده ای حركت كرده و بدون توجه به قانون، سروصدا ایجاد كنند، صحیح نیست و موضوعی درست نمی شود.
وی گفت: نباید جو كشور را متشنج كنیم و بهانه به دست دشمن بدهیم، حركت ها باید در سایه قانون و آرامش و توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشد.
وی تصریح كرد: این حساسیت ها بسیار خوب است و همه ما باید روحیه انقلابی داشته باشیم و در حفظ آرمان های انقلاب كوشا باشیم اما فضای كشور باید آرام همراه با منطق و استدلال باشد.
آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود در خصوص برخی از كنوانسیون هایی كه در كشور تصویب می شود گفت: چنین كنوانسیون هایی برای ایران مفید نیست، ظاهر برخی از بندهای آنها خوب است اما طرف مقابل طبق تجربه های تاریخی پایبند هیچ قراردادی نیست.
وی اضافه كرد: ما در خصوص اف ای تی اف و پالرمو قبلا هم هشدار دادیم كه تصویب آن به صلاح كشور نیست، سردمداران این جریان ها كه ظالم هستند و شاهد ظلم های آنها در كشورهای دیگر هستیم هرگز قابل اعتماد نبوده و نه تنها به صلاح ما كار نمی كنند بلكه فقط برای كنترل ما گام برمی دارند.
این مرجع تقلید با بیان این كه كنوانسیون پالرمو با استقلال و امنیت كشور منافات دارد گفت: پیوستن به این كنوانسیون هیچ ضرورتی ندارد و همه به خصوص مسئولان باید ضمن حفظ شاخصه های انقلاب، پیرو ولایت فقیه باشیم و نظرهای رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار دهیم و برخلاف مصلحت كشور گام برنداریم.
به گزارش ایرنا، پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی مستلزم برداشتن چهار گام عملی یا به عبارتی اجرای لوایح چهارگانه است كه لایحه الحاق ایران به كنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان ‌یافته فراملی (پالرمو)، اصلاح قانون پولشویی، اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و الحاق ایران به كنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT ) از آن جمله است.
1175 / 6133/
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست