۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۴۶
کد خبر: 83175843
T T
۰ نفر
«بازپرس وارد می‌شود» برای كنترل رفتارهای آسیب‌رسان

تهران- ایرنا- كارگردان نمایش «بازپرس وارد می‌شود» گفت: این نمایش تلنگری است تا با كنترل رفتار خودمان به دیگران آسیب نرسانیم.

«علی علوی نژاد» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با توضیح اینكه برای اجرای نمایشنامه «بازپرس وارد می‌شود» ساختار بازار و تبادل‌های اقتصادی، لحاظ نشده است، اظهار داشت: اجرای نمایشنامه اصلی از نظر زمانی حدود دو ساعت طول می‌كشید اما قرار بود ما نمایش را یك ساعته به پایان برسانیم به همین دلیل دست به خلاصه كردن نمایش زدیم و محور اصلی را موضوع رفتار و آسیب ذهنی قرار دادیم.
وی افزود: در نمایش «بازپرس وارد می‌شود» این موضوع را به نمایش می گذاریم كه همه آدم ها مانند خود ما اگر به دور و بر خود نگاه كنیم، می بینیم كه حداقل یك بار باعث اتفاق بدی برای فردی شده‌ایم كه همان رفتار ممكن است منجر به اتفاقی ناگوارتر شده باشد.
علوی نژاد خاطرنشان كرد: این نمایش یادآوری می‌كند كه با مراقبت از رفتار خود می‌توانیم از آسیب‌های ذهنی به دیگران جلوگیری كنیم و این نظریه‌ای بود كه برای این نمایش داشتیم و سعی كردیم این دیدگاه را گسترش بدهیم.
وی با بیان اینكه مشخص نیست كه چقدر این تاثیرگذاری و انتقال مفهوم در اجرای نمایش «بازپرس وارد می‌شود» اتفاق افتاده است یا خیر تاكید كرد: نمایشنامه را به شكل اصلی اجرا نمی‌كنیم؛ داستان اصلی حضور شخصی ناشناس در مهمانی خانوادگی را به نمایش می‌گذارد كه خود را به عنوان بازپرس معرفی می‌كند و تمام اعضای خانواده را در خودكشی یك دختر مقصر می‌داند كه هر كدام با رفتارهای خود با این فرد، دختر را به سمت خودكشی هدایت كرده اند كه رفتار نامناسب هر كدام در طول نمایش روایت می شود.
وی افزود: در پایان نمایش مشخص می شود كه بازپرس، شخصیت حقیقی نداشته است و داستان نمایش با زنگ تلفنی به پایان می رسد كه خبر خودكشی همان دختر را به اعضای این خانواده اطلاع می دهد.
به گفته علوی نژاد، بلیت های «بازپرس وارد می‌شود» طی روزهای گذشته فروش خوبی داشته و مخاطبان از نمایش به طور مطلوبی استقبال كرده اند.
این نمایش به نویسندگی جی.بی پریستلی تا دوم بهمن‌ماه هر شب ساعت 19:15 در خانه نمایش مهرگان به نمایش در می‌آید.
فراهنگ ** 7561 ** 1055
۰ نفر