۲۸ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۱۱
کد خبر: 83175268
T T
۰ نفر

پدر و پسرهايي كه ليگ بسكتبال NBA را جادو كردند

۲۸ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۱۱
کد خبر: 83175268
پدر و پسرهايي كه ليگ بسكتبال NBA را جادو كردند

تهران- ايرنا- ماجراي فداكاري جالب توجه پدر ستاره كنوني ليگ بسكتبال NBA باعث شده تا زندگي پدر-فرزندهاي اين ليگ معتبر مورد توجه بسياري از بسكتبال دوستان قرار بگيرد.

به گزارش ايرنا، براي كساني كه مي خواهند در زندگي خود جا پاي پدران خود بگذارند شغل و حرفه آينده زياد اهميت ندارد. آنها يك هدف دارند و آن رسيدن به جايي است كه اكنون پدر در آن قرار دارد. بسياري از بازيكنان NBA اين طور زندگي كرده و بزرگ شده اند و تصميم داشته اند راه پدرشان در بسكتبال را دنبال كنند. برخي از آنها هم در اين راه موفق هم شده اند.
اخيرا ويديويي منتشر شد كه در آن «كايري آيروينگ» ستاره كنوني تيم بوستون به همراه پدرش بسكتبال بازي مي كند و در نهايت از او به خاطر تمام فداكاري هاي در زندگي تشكر مي كند. ماجرا از اين قرار است كه «دردريك آيروينگ» پدر كايري يكي از ستاره هاي تيم بسكتبال دانشگاه بوستون و در آستانه پيوستن به ليگ NBA بود كه به خاطر مرگ همسرش دست از روياي خود كشيد و ترجيح داد وقتش را كاملا به تربيت فرزندانش اختصاص دهد و حالا فرزندش توانسته روياي او را به حقيقت تبديل كند.
ليگ بسكتبال NBA پدر و پسرهاي زيادي دارد كه در دنياي بسكتبال شناخته شده هستند.

1. ريك و برنت بري
ريك بري در سال 1996 به عنوان يكي از پنجاه بازيكن برتر تاريخ NBA انتخاب شد كه فرزندش برنت نيز در همان سال برنده مسابقه اسلم دانك شد. ريك در ليگ، يك ستاره محسوب مي شد ولي برنت با 2 قهرماني در ليگ دوران موفق بيشتري داشت. 2 فرزند ديگر ريك به نام هاي جان و درو نيز در NBA سابقه بازي دارند ولي كارنامه برنت از برادرانش نسبتا بهتر است.
ريك هشت بار حضور در آل استار به همراه پنج بار حضور در تيم منتخب NBA و يك قهرماني در ليگ و يك بار عنوان MVP (ارزشمندترين بازيكن) فينال را در كارنامه اش دارد. ريك قبل از NBA، چهار سال در ABA فعاليت مي كرد و موفق شد ميانگين 30 امتياز، 7 ريباند و 4 پاس منجر به گل در هر بازي را از خود به جاي گذارد.
برنت بري به راحتي بعد از پدرش بهترين بري محسوب مي شود. او در طول اين مدت موفق شد با تيم سن آنتونيو اسپرز قهرمان ليگ شود تا برنت و پدرش تبديل به دومين پدر-فرزندي شوند كه موفق به كسب حلقه قهرماني NBA شده اند.( متيو جورج گوكاس و پسرش اولين پدر-فرزندي هستند كه موفق شده اند قهرمان NBA شوند. )
دو فرزند ديگر خانواده بري، جان و درو بري به ترتيب 14 سال و 3 سال در ليگ NBA بازي كردند ولي آنها برخلاف برادر و پدر ستاره شان، بازيكنان معمولي بوده اند.
شايد مهمترين دستاورد خانواده بري در NBA كسب عنوان MVP فينال سال 1975 توسط ريك بري باشد كه منجر به قهرماني او با تيم گلدن استيت وريرز شد.

2. جو و كوبي برايانت
بيشتر طرفداران بسكتبال مي دانند كه كوبي دو زبانه است و به جز انگليسي زبان ايتاليايي را نيز به خوبي صحبت مي كند كه به خاطر بسكتبال بازي كردن پدرش به طور حرفه اي در ايتاليا بود. اما جو برايانت در مراسم درفت سال 1975 حضور داشت و توسط گلدن استيت واريرز در نوبت چهاردهم انتخاب شد و توانست در طول هشت سال فعاليتش، ركورد ميانگين 8.7 امتياز و 4 ريباند در هر بازي را ثبت كند.
كوبي اما نياز به معرفي ندارد. او جزو 10 بازيكن برتر تاريخ بسكتبال شناخته مي شود. كوبي يك بار عنوان MVP، دو بار عنوان MVP فينال و پنج عنوان قهرماني ليگ NBA را در ويترين افتخاراتش دارد. او توانسته 13 بار در تيم منتخب ليگ و 11 بار در تيم منتخب دفاعي ليگ NBA انتخاب شود.
او در سيزده رويداد آل استار حضور داشت و موفق شد 4 بار عنوان ارزشمند MVP مسابقه اصلي را بدست بياورد.
اين شگفت انگيز است كه شما نمي توانيد در مورد هر كسي يا هر چيزي كه به نوعي به كوبي مرتبط است، بنويسيد بدون اينكه تحت تاثير موفقيت ها و شخصيت كوبي قرار نگيريد.
كوبي و پدرش در مجموع 38 هزار و 895 امتياز كسب كردند و در صدر امتياز آورترين پدر-فرزندهاي NBA قرار دارند.

3) دل و استفن كري:
استفن كري به عنوان يك شوت زن در بستكبال شهرت ويژه اي دارد و در سبك بازي و قدرت شوت زني به پدرش شباهت زيادي دارد. پدري كه در تمام طول دوران حرفه اي استفن در كنارش بوده و از او حمايت مي كند. دل كري به عنوان كسي كه بيشترين امتياز را در تاريخ باشگاه شارلوت هورنتز كسب كرد بازنشست شد (در حال حاضر كمباواكر اين ركورد را در اختيار دارد).
استفن كري در فصل هاي اخير همواره نامزد جدي كسب عنوان MVP بوده و قهرماني اخير ليگ NBA را در اختيار دارد. او همچنين در تيم منتخب فصل گذشته NBA حضور داشت.
با 29 امتيازي كه استفن كري در تاريخ 22 اكتبر فصل جاري مقابل فينيكس سانز كسب كرد مجموع امتيازات خود و پدرش را به 27 هزار و 226 امتياز رساند تا آنها از ركورد دولف و دني شيز با 27 هزار و 218 امتياز عبور كنند و رتبه دوم را به خود اختصاص دهند. اين 2 نفر مي توانند در صورت ادامه دار بودن دوران ورزشي جادويي استفن به رتبه اول امتياز آورترين پدر- فرزندهاي ليگ تبديل شوند. آنها دومين تركيب پدر- فرزندي هستند كه موفق شدند هركدام 10 هزار امتياز در NBA كسب كنند.
ست كري برادر كوچكتر استفن در حال حاضر در تيم پورتلند تريل بليزرز عضويت دارد. او به خوبي مي داند كه دوران ورزشي كري ها شروعي آهسته اما پاياني به ياد ماندني دارد.

4)مايكل و كلي تامپسون:
همان طور كه ممكن است برخي بدانند مايكل تامپسون انتخاب شماره يك مراسم درفت NBA در سال 1978 بود. او توسط تيم پورتلند تريل بليزرز انتخاب شد و توانست در سال هاي 1987 و 1988 همراه با تيم لس آنجلس ليكرز قهرمان ليگ شود. فرزندش كلي تامپسون با كسب عنوان قهرماني در فصل گذشته ركورد پدرش را شكست.
مايكل نزديك به 14هزار امتياز و در حدود 7هزار و 500 ريباند تا قبل از بازنشستگي اش در سال 1991 كسب كرد. او زماني در تركيب ليكرز هم بازي و حامي كريم عبدالجبار بود و يكي از 4 بازيكن شماره يك درفت در تركيب ليكرز محسوب مي شد.
كلي تا به امروز 10 هزار و727 امتياز در NBA كسب كرده و همچنان اين فرصت را دارد تا ركورد مجموع امتيازهاي خود و پدرش را بهبود دهد. كلي به عنوان يكي از بهترين بازيكنان دو طرفه (بازيكني كه هم در فاز حمله و هم در فاز دفاع تبحر دارد ) و يكي از بهترين شوت زن هاي ليگ شناخته مي شود و بيشترين تعداد پرتاب سه امتيازي موفق در يك بازي را در اختيار دارد. كلي در شرايطي آنقدر موفق است كه برادر بزرگترش حتي نتوانست به NBA راه پيدا كند.

5. جيمي واكر و جيلن رز
جيمي واكر در طول دهه 70 ميلادي در طول 9 سال فعاليتش در ليگ NBA، ميانگين 16.7 امتياز و 3.5 پاس مجر به گل در هر بازي ثبت كرد و در 2 مسابقه آل استار حضور داشت. فرزندش جيلن رز عضو تيم دانشگاهي ميشيگان فب فايو بود و مانند دوران دانشگاه در خود ليگ NBA نيز دوران موفقي داشت ولي از او بيشتر به عنوان يكي از اعضاي تيم موفق فب فايو در كنار كريس وبر و جووان هاوارد ياد مي شود.
آن ها اولين پدر- فرزندي هستند كه موفق شدند هر كدام در NBA ده هزار امتياز كسب كنند. رز در سال 2000 عنوان MIP (بازيكني كه بيشترين پيشرفت را داشته) ليگ را از آن خود كرد. او در آن فصل ميانگين 20 امتياز در هر بازي كسب كرد و موفق شد در كنار رجي ميلر در فينال NBA با اينديانا بازي كند اما در اين مسابقه برابر ليكرز باختند.
برخلاف ساير پدر-فرزندهايي كه معرفي شدند، رز توسط پدرش پرورش نيافت و جيمي فقط پدر بيولوژيكي وي بود و تنها ژن بسكتبال را از پدرش به ارث برده بود. با اين وجود رز دوران ورزشي موفقي داشت و اكنون نيز سفير اتحاديه بازيكنان بازنشسته NBA است.
از ديگر پدر-فرزندهاي سرشناس NBA مي توان به داك و آستين ريورز، تيتو و ال هورفورد، جرالد و جرالد جونيور هندرسون، لري و لري جونيور نانس، استن و كوين لاو، تيم و تيم جونيور هارادوي، بيل و لوك والتون، پاتريك و پاتريك جونيور اوينگ و مايكل و اندرو ويگينز اشاره كرد كه به اندازه پنج مورد مطرح شده جالب توجه نبودند.
ورزشي**ع-ح**9129

سرخط اخبار ورزش