۲۷ دی ۱۳۹۷، ۲۲:۰۴
کد خبر: 83174843
T T
۰ نفر
چهار دفتر تسهيل گري امور محله در تربت حيدريه فعال است

تربت حيدريه- ايرنا- فرماندار ويژه تربت حيدريه از راه اندازي و فعاليت چهار دفتر تسهيل گري در مناطق مختلف اين شهرستان خبر داد و گفت: مشاركت جدي مردم در امور مختلف شهري از مهمترين اهداف تشكيل اين دفاتر است.

به گزارش ايرنا، علي رستمي روز پنجشنبه در نشست هم انديشي ستاد بازآفريني شهري افزود: هدف اصلي در اين ستاد، ارتقاي كيفي سطح زندگي ساكنان محلات هدف است و اين امر با مشاركت بيش از پيش مردم محقق خواهد شد.
وي اظهار داشت: تربت حيدريه شهري با ويژگي هاي خاص است به گونه اي كه در شعاع 15 كيلومتري شهر، جامعه روستايي ساكن هستند و حتي در داخل بافت شهري نيز محلاتي وجود دارد كه كمتر توسعه يافته هستند.
وي گفت: هم اكنون يك پنجم جمعيت شهري برابر با 30 هزار نفر، حاشيه نشين هستند كه بايد خدمات بيشتري به آنها ارايه كرد.
رستمي افزود: در شهر تربت حيدريه، 6 محله هدف وجود دارد كه تاكنون در چهار محله آن دفاتر تسهيل گري راه اندازي شده و دفتر تسهيل گري در محله شهيد چمران به علت مشاركت بسيار ساكنان و همراهي اداره آموزش و پرورش، يكي از دفاتر نمونه در استان است.
وي اظهار داشت: با بررسي صورت گرفته ، شهر تربت حيدريه از نظر تهيه و تصويب طرح مطالعاتي بازآفريني پايدار شهري و اجراي طرح هاي مصوب، از جمله شهرهاي پيشگام در خراسان رضوي است و به گفته مسئولان ذيربط ، در هيچ يك از شهرهاي استان اعضاي ستاد بازآفريني موفق به باز توليد و راه اندازي دفتر تسهيل گري محله با اين حجم از فعاليت هاي كيفي و كمي نشده اند.
رستمي گفت: آسفالت 20 هزار متر مربع از كوچه ها، احداث جدول، در اختيار قرار دادن زمين براي احداث خانه محله با اعتبار حدود 17 ميليارد ريال از جمله اقدام هاي شهرداري تربت حيدريه بوده است كه جاي تقدير دارد.
مركز شهرستان 225 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد واقع است.
7079/ 6053

سرخط اخبار استان‌ها