۲۷ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۱۰
کد خبر: 83174566
T T
۰ نفر
فرزند خبرنگار بازداشت شده پرس تی وی در آمریكا احضار شد

تهران – ایرنا – شبكه برون مرزی'پرس تی وی'روزپنجشنبه به نقل از حسین هاشمی، فرزند خانم مرضیه هاشمی، خبرنگار و مجری این شبكه كه از سوی پلیس آمریكا بازداشت شده است، گزارش داد كه او و دیگر فرزندان وی برای ادای شهادت در برابر قضات به واشنگتن دی.سی. احضار شده اند.

به گزارش ایرنا، حسین هاشمی با ارسال نامه ای به 'پرس تی وی' نوشت:
من حسین، فرزند بزرگ مرضیه هاشمی هستم كه بنام ' ملانی فرانكلین' نیز خوانده می شود. من تنها می خواهم آخرین اطلاعات را در مورد دستگیری مادرم بگویم. طبق اطلاعات موجود او به عنوان یك شاهد، دستگیر شده است. هیچ اتهامی علیه او مطرح نشده است. این آن چیزی است كه مسئولین در مورد پرونده او به ما گفته اند.
به هرحال او در بازداشتگاه در واشنگتن دی.سی.است. آنجا یك زندان است.به مادرم یك شماره داده اند كه معمولا به هركدام از زندانی ها می دهند. او را در یك سلول نگه می دارند.
به این ترتیب ما خیلی كنجكاو هستیم ببینیم چطور كسی كه هیچ اتهامی علیه او مطرح نكرده اند، در چنین وضعیتی نگهداری می شود. ما می توانیم با او حرف بزنیم.الان 48 ساعت از زمان بازداشت او می گذرد. از زمان بازداشت مادرم ما با او در تماس هستیم. اطلاعات كمی داریم در مورد اینكه اتهامی متوجه او نیست.
او خوب به نظر می رسد.نگران نوع رفتاری است كه با او می كنند. با او طوری رفتار می كنند كه گویا اتهامی علیه او مطرح است.
مرضیه هاشمی،گوینده پرس تی وی كه برای دیدن فرزندانش به آمریكارفته بود روز یكشنبه گذشته بدون تفهیم اتهام بازداشت شده وبه زندانی در واشنگتن دی.سی. منتقل شده است.
با توجه به اینكه او رژیم غذایی دارد، نتوانسته از غذای زندان میل كند و از زمان بازداشت، فقط كمی غذای اماده صرف كرده است.
با توجه به محدودیتهای زندان به او اجازه نداه اند روسری اش را نگه دارد و به نظر می رسد او سرش را با یك تی-شرت پوشانده است. محدودیتهای زندان او را آزرده خاطر كرده است.
ما انتظار پاسخ های صریحی از مقامهای آمریكایی داریم و از آنجا كه اتهامی علیه مادرمان طرح نكرده اندنمی دانیم به چه نوع وكیلی برای دفاع از او مراجعه كنیم.
با توجه به اینكه وكلا در آمریكا هركدام تخصص خاصی دارند، ما در حال حاضر نمی دانیم به كدامیك از آنها مراجعه كنیم.
فكر می كنم چیزی كه مهم است اینكه مادرم یك شهروند آمریكایی و یك خبرنگار است. او فعال مدنی در آمریكا در مورد حقوق سیاهان امریكایی است و منتقد سیاست های تیعیض آمیز دولت امریكا در مورد سیاهان است و اینكه دولت آمریكا سیاهان را از مدارس به زندانها منتقل می كند اما در مورد سفید پوست ها رفتارشان به این گونه نیست.
مادرم منتقد جنگهایی است كه دولت آمریكا علیه سایر كشورها راه انداخته است. مادرم منتقد سیاستهای دولت آمریكاست در مورد اینكه برای تغییر رژیم در ایران بودجه كلانی اختصاص داده است.
مادرم منتقد چنین كارهای دولت آمریكاست. ما نمی دانیم آیا منتقد بودن مادرم دلیل بازداشت وی شده است؟ مادرم آدم سرشناسی در جامعه مطبوعاتی است و اظهارات ضد دولتی در چهار چوب آزادی بیان او نباید مستمسكی برای بازداشت او شود.
اروپام **1416**1590
۰ نفر

سرخط اخبار جهان