۲۷ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۳۳
کد خبر: 83174411
T T
۰ نفر
سارقان حرفه اي خودرو و موبايل در خوزستان  دستگير شدند

اهواز- ايرنا- فرمانده انتظامي خوزستان گفت: سارقان حرفه اي خودرو، موبايل و محتويات خودرو در شهرهاي اهواز، خرمشهر و بهبهان با ده ها فقره سرقت مسلحانه شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار حيدر عباس زاده شامگاه چهارشنبه در اين خصوص اظهار داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت به عنف تلفن همراه در سطح شهرستان اهواز، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت.
وي افزود: ماموران پليس حين گشت زني هاي نامحسوس و هدفمند هر سه عضو باند سارقان حرفه اي تلفن همراه را كه با تهديد سلاح شكاري و قمه و چاقو اقدام به زورگيري و سرقت موبايل شهروندان مي كردند، شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه در مخفيگاهشان دستگير كردند.
سردار عباس زاده ادامه داد: در بازرسي از مخفيگاه متهمان 2 قبضه اسلحه شكاري به همراه چند تيغه چاقو و قمه كشف شد.
فرمانده انتظامي خوزستان گفت: متهمان دستگير شده در تحقيقات پليس به 67 فقره سرقت تلفن همراه و همچنين 10 فقره سرقت موتور سيكلت در نقاط مختلف شهرستان اهواز اعتراف كردند.
وي تصريح كرد: متهمان پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.
روز جمعه 21 دي ماه نيز جانشين فرمانده انتظامي خوزستان از دستگيري2 سارق مسلح حرفه اي با پنج فقره سرقت تلفن همراه و به عنف در شهرستان اهواز خبر داده بود.

* سارق حرفه اي با هفت فقره سرقت در 'خرمشهر' دستگير شد
فرمانده انتظامي شهرستان خرمشهر از دستگيري يك سارق حرفه اي و كشف هفت فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ همت علي تركاراني گفت: در راستاي جراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي ماموران كلانتري 11 با اقدامات اطلاعاتي يك سارق حرفه اي را شناسايي و پس از هماهنگي با مرجع قضائي طي عملياتي غافلگيرانه در مخفيگاهش دستگيركردند.
وي ادامه داد: در بازرسي از مخفيگاه متهم يك دستگاه خودروي پرايد، يكدستگاه موتورسيكلت، چهار عدد باطري خودرو و تعدادي وسايل سرقتي داخل خودرو كشف شد.
سرهنگ تركاراني تصريح كرد: متهم در تحقيقات پليس به هفت فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان خرمشهر اعتراف كرد.
فرمانده انتظامي شهرستان خرمشهر با بيان اينكه متهم پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني راهي مرجع قضائي شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام تا نسبت به دستگيري مجرمان و متخلفان اقدام شود.
همچنين فرمانده انتظامي خرمشهر در چهارم دي ماه نيز از دستگيري چهار سارق حرفه اي و كشف 12 فقره انواع سرقت در اين شهرستان خبرداد بود.
*دستگيري سارق و كشف 10 فقره سرقت داخل خودرو در بهبهان
فرمانده انتظامي بهبهان از شناسايي و دستگيري يك سارق وسايل داخل خودرو و كشف مقاديري اموال مسروقه در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ رضا پاپي گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت وسايل داخل خودرو در اين شهرستان، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت.
وي افزود: ماموران كلانتري12 با استفاده از شگردهاي خاص پليسي در اين رابطه يك سارق را شناسايي كرده و با هماهنگي مرجع قضائي در يك عمليات غافلگيرانه در مخفيگاهش دستگير كردند.
سرهنگ پاپي تصريح كرد: در بازرسي از مخفيگاه متهم مقاديري اموال مسروقه كشف شده و متهم تاكنون به انجام 10 فقره سرقت وسايل داخل خودروها اعتراف نموده است.
فرمانده انتظامي بهبهان ضمن اشاره به اينكه آن متهم به مرجع قضايي معرفي شده است به شهروندان توصيه كرد كه ضمن مجهز نمودن خودروهاي خود به تجهيرات امنيتي، از پارك نمودن خودروهاي خود در نقاط تاريك و كم رفت وآمد خودداري نموده و وسايط نقليه خود را در پاركينگ هاي عمومي و پاركينگ منازل پارك نمايند.
همچنين فرمانده انتظامي بهبهان در 16 آذر ماه سال جاري نيز از دستگيري سارق حرفه اي لوازم داخل خودرو با 16 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داده بود.
7152/6064