۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۱۸
کد خبر: 83172855
T T
۰ نفر
بيش از 2 هزار تله زنده گيري هوبره در ايرانشهر جمع آوري شد

زاهدان - ايرنا - رئيس اداره حفاظت محيط زيست ايرانشهر در جنوب سيستان و بلوچستان گفت: بيش از 2 هزار تله زنده گيري هوبره از ابتداي فصل پاييز تا كنون در اين شهرستان جمع آوري شده است.

محمد انور هاشمزهي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: شكارچيان غيرمجاز در زمين هاي كشاورزي و دشت هاي شهرستان ايرانشهر به منظور زنده گيري و شكار پرندگان وحشي بويژه گونه در حال انقراض هوبره اقدام به تله گذاري مي كنند.
وي بيان كرد: با توجه به شرايط مساعد آب و هوايي ايرانشهر در پاييز و زمستان هوبره براي زمستان گذراني به اين منطقه مهاجرت كرده كه انتظار مي رود مردم از شكار اين پرنده درحال انقراض خودداري كنند.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست ايرانشهر ضمن هشدار به شكارچيان متخلف نسبت به شكار اين پرنده حمايت شده و نادر، گفت: هرگونه صيد پرندگان و حيوانات وحشي در حال انقراض پيگرد قانوني دارد.
وي ادامه داد: به دليل وجود تهديدهاي جدي در زمينه انقراض پرنده هوبره شكار غيرقانوني هر قطعه از اين پرنده حمايت شده بين المللي 200 ميليون ريال جريمه نقدي دارد.
هاشمزهي اظهار داشت: هوبره از تيره درناسانان و يكي ازگونه هاي حمايت شده سازمان حفاظت محيط زيست است كه از لحاظ ظاهري تا حدودي به بوقلمون ماده شباهت دارد.
وي بيان كرد: هوبره در مناطق شني، تپه ماهورها و ريگزارها با بوته هاي پراكنده، علف هاي كوتاه و حاشيه گندمزارها به سر مي برد و آشيانه خود را بر روي زمين مي سازد.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست ايرانشهر گفت: تله هاي زنده گيري هوبره توسط افراد محلي با اغفال از سوي سودجويان هوبره با استفاده از سرشاخه هاي درختان و پارچه هاي مختلف در زيستگاه هاي اين پرنده جاگذاري مي شود.
به گزارش ايرنا ايرانشهر از توابع سيستان و بلوچستان در 335 كيلومتري جنوب زاهدان مركز اين استان واقع شده اند.
اين شهرستان داراي دشت هاي وسيع و زيستگاه گونه هاي مختلفي از حيات وحش است.
7314**3213

سرخط اخبار استان‌ها