۲۶ دی ۱۳۹۷، ۹:۱۶
کد خبر: 83172635
T T
۰ نفر
مرغ توليدي در سمنان فاقد باقيمانده دارويي است

سمنان- ايرنا- مديركل دامپزشكي استان سمنان با اشاره به نظارت جدي بر مرغداري هاي استان به منظور توليد گوشت سالم، گفت: مرغ توليدي در اين استان فاقد باقيمانده هاي دارويي است.

محمد سعيدي روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: بازرسان و كارشناسان اداره كل دامپزشكي استان سمنان گوشت مرغ آماده براي عرضه به بازار را از لحاظ داروهاي ممنوعه و غيرمجاز، و در مورد داروهاي مجاز به ويژه آنتي بيوتيك ها از لحاظ مصرف حد مجاز مورد بررسي دقيق قرار مي دهند كه تمام اين موارد نشاندهنده سلامت گوشت مرغ در بازار اين استان است.
وي ادامه داد: از ابتداي سال تا كنون به منظور بررسي و آزمايش ميزان داروي باقيمانده در مرغ توليدي 30 طرح پايش دارويي در استان سمنان اجرايي شد.
به گفته وي، پاسخ آزمايش دارو در مرغ توليدي در مدت 72 ساعت صادر مي شود و در صورتي كه در آزمايش ها اثري از داروي ممنوعه مشاهده شود، با واحد مرغداري برخورد قانوني و در مواردي تا 100 روز مرغ ناسالم به منظور دفع مواد دارويي غيرمجاز و سالم سازي نگهداري مي شود.
سعيدي با اشاره به شايعه سازي برخي ناآگاهان درباره استفاده از هورمون در مراحل پرورش مرغ، اظهار داشت: در مرغداري ‌ها هورمون مصرف نمي شود، زيرا هورمون قيمت بالايي دارد و براي تاثيرگذاري بايد در مدت طولاني استفاده شود كه از نظر اقتصادي مقرون به صرفه نيست.
مديركل دامپزشكي استان سمنان گفت: مكمل و مواد معدني مورد استفاده در واحدهاي مرغداري به صورت رسمي و زير نظر سازمان دامپزشكي توليد و در اختيار واحد مرغداري قرار مي گيرد.
مديركل دامپزشكي استان سمنان گفت: شهروندان مي توانند هرگونه تخلف و مشاهده موارد مشكوك را با تلفن 1512 به كارشناسان اداره كل دامپزشكي استان سمنان به منظور پيگيري گزارش دهند.
به گزارش ايرنا، 511 واحد مرغداري فعال در استان سمنان وجود دارد كه از اين تعداد 421 واحد پرورش دهنده مرغ گوشتي با ظرفيت توليد 10 ميليون قطعه در هر دوره، 42 مزرعه مرغ تخم گذار، 12 واحد پرورش شتر مرغ و 6 واحد پرورش بوقلمون با ظرفيت توليد 20 هزار قطعه است.
7342/6103