۲۵ دی ۱۳۹۷، ۲۲:۰۴
کد خبر: 83172409
T T
۰ نفر

عضو ارشد طالبان در پاكستان دستگيرشد

۲۵ دی ۱۳۹۷، ۲۲:۰۴
کد خبر: 83172409
عضو ارشد طالبان در پاكستان دستگيرشد

اسلام آباد - ايرنا - برخي رسانه هاي پاكستاني از دستگيري «حافظ محب الله» از اعضاي ارشد گروه طالبان و وزير پيشين امور ديني اين گروه در سال 1992 در شهر پيشاور پاكستان دستگير شده است.

به گزارش ايرنا تارنماي خبري اكسپرس تريبيون پاكستان شامگاه سه شنبه در خبري اعلام كرد:«حافظ محب‌الله» كه در زمان حكومت طالبان بر افغانستان و تا پيش از سال ۲۰۰۱ وزير امور ديني اين دولت بود و چندين سال در شهر پيشاور زندگي مي‌كرد، در اين شهر پاكستان بازداشت شده است.
بر اساس اين خبر، هدف از اين دستگيري همزمان با ساعتي پيش از ورود زلماي خليل زاد به كابل، اعمال فشار بر طالبان براي ديدار با زلماي خليل زاد در دور جديد سفرهاي منطقه اي وي به ويژه سفر هفته جاري وي به پاكستان يا مهم‌تر از آن، موافقت با ديدار با نمايندگان رئيس‌جمهوري افغانستان بوده است.
به گزارش ايرنا زلماي خليل زاد نماينده ويژه ترامپ در امور صلح افغانستان كه قرار بود امروز سه شنبه به همراه آليس ولز نماينده ويژه امريكا در امور آسياي جنوبي به پاكستان سفر كند، پس از سفر به چين به كابل رفته است.
قرار است خليل زاد در سفر پنج روزه خود به پاكستان به همراه آليس ولز، با مقامات عاليرتبه اين كشور در خصوص مذاكرات صلح افغانستان، خروج آمريكا از افغانسان و ديگر موضوعات دوجانبه گفت و گو كند.
آساق**6125**1908

سرخط اخبار جهان