۲۵ دی ۱۳۹۷، ۱:۴۰
کد خبر: 83171070
T T
۰ نفر
نماینده مجلس لبنان: ناتو عربی محكوم به شكست است

تهران- ایرنا- «ایلی فرزلی» معاون رییس مجلس لبنان دوشنبه شب، ناتو عربی را به عنوان راهبرد جدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در منطقه خاورمیانه محكوم به شكست دانست و آن را سرپوشی برای ائتلاف كشورهای شورای همكاری خلیج فارس و اسرائیل بیان كرد.

به گزارش ایرنا، فرزلی در گفت وگو با شبكه تلویزیونی المیادین به موضع گیری ضد ایرانی و ضد حزب الله «دیوید هیل» معاون وزیر امور خارجه آمریكا در دیدار اخیرش به لبنان اشاره كرد و گفت: اظهارات هیل در چارچوب مواضع واشنگتن، چیزی جدیدی نبود.
فرزلی گفت: هدف از سفر هیل به بیروت، ترسیم مرز میان لبنان و فلسطین اشغالی بود.
معاون وزیر امور خارجه آمریكا عصر دوشنبه پس از دیدار با «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان با تكرار ادعای رژیم صهیونیستی درباره حفر تونل های زیر زمینی برای اهداف تهاجمی و در اختیار داشتن 100 هزار موشك حزب الله، این نیرو را تهدیدی برای ثبات منطقه خواند.
معاون رییس مجلس لبنان در خصوص شكست توطئه دشمنان در سوریه و براندازی دولت قانونی دمشق نیز تصریح كرد: طرح تجزیه سوریه شكست خورده است.
وی ادامه داد: می توان گفت كه سوریه به پیروزی رسید؛ چرا كه تمامی طرح ها و توطئه ها علیه خودش را خنثی كرده است.
فرزلی با اشاره به سیاست های خصمانه آمریكا علیه ایران و برگزاری اجلاس ضدایرانی لهستان، گفت: واشنگتن بخوبی آگاه است كه حضور هر شخصیت لبنانی در این اجلاس ضد تهران، تأثیرات بسیار منفی در بر خواهد داشت.
وی ادامه داد: مقام های كاخ سفید می دانند كه هرگونه بی ثباتی لبنان، منافع آمریكا را تهدید خواهد كرد.
معاون رئیس مجلس لبنان به پاسخ كوبنده گروه های مقاومت به تجاوزگری صهیونیست ها اشاره كرد و گفت: معادله قدرت در پاسخ به تجاوز اسرائیل همچنان ثابت است.
وی با اشاره به درخواست كردها از دولت دمشق برای حمایت در برابر حملات احتمالی تركیه گفت: دمشق به پناهگاه كردها در برابر حملات آنكارا تبدیل شده است.
كردها چندی پیش از مقام های سوریه خواستند كه ارتش را در شهر منبج در استان حلب مستقر كنند و از آنان در برابر حمله احتمالی آنكارا به این شهر محافظت كنند.
شبس**9363**1613

سرخط اخبار جهان