۲۳ دی ۱۳۹۷، ۲۱:۰۰
کد خبر: 83169444
T T
۰ نفر
ظرفيت تخليه و بارگيري در بندر امام خميني ارزيابي شد

آبادان - ايرنا - ظرفيت تخليه و بارگيري بندر امام خميني با حضور معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه اي وزير كشور روز يكشنبه مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت.

فرماندار بندرماهشهر يكشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا تخليه و بارگيري سالانه 45 ميليون تن كالا و بار در بندرامام خميني را يك ظرفيت اقتصادي حائز اهميت در كشور دانست و گفت: در اين نشست با حضور بابك دين پرست كاهش مدت زمان حمل و نگهداري بار در اسكله ها همچنين روند تخليه و بارگيري در راستاي رونق اقتصادي در بندر امام خميني مورد بررسي كارشناسي قرار گرفت.
محسن بيرانوند اظهار داشت: برنامه ريزي براي سهولت پهلوگيري شناورها همچنين كاهش زمان تخليه بار به منظور افزايش ظرفيت بندري از ديگر مواردي است كه ارزيابي شد.
وي با بيان اينكه در فرايند تخليه تلاش مي شود، از بدو ورود كشتي به آب هاي ايران تا زمان تخليه بار و سپس حمل بار در بندر امام خميني زمان كوتاهي طي شود افزود:
ارائه راه كارهايي براي حمل بار و جاري سازي آن و جلوگيري از انبار كردن طولاني مدت محموله ها، از ديگر مباحث مطرح شده در اين جلسه بود كه مورد بررسي قرار گرفت.
فرماندار بندر ماهشهر در ادامه با تاكيد بر توسعه ريلي براي پيشبرد بهتر امور تخليه و بارگيري در بندر امام خميني خاطر نشان كرد: مقدمات خوبي براي احداث كريدور ايران و عراق انجام شده است كه بدون شك تامين اين زيرساخت تاثير قابل توجهي بر توسعه و تسهيل حمل بار در اين بندر خواهد داشت.
به گزارش ايرنا برگزاري نشست با حضور مدير كل گمرك و سازمان بنادر و دريانوردي خوزستان، مدير كل امور اقتصادي استانداري همچنين بازيد از اسكله هاي بندر و دريانوردي امام خميني (ره) از برنامه هاي امروز معاون وزير كشور در بندرامام خميني (ره) بود.
خردادماه سال 96 با حضور وزير راه و شهرسازي، پروژه تعميرات اساسي و نوسازي خطوط ريلي داخلي منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني (ره) به طول 13 كيلومتر در دو محور B و سيلو آغاز شد، پس از اجراي كامل اين پروژه كه با اعتبار اوليه اي بالغ بر 288 ميليارد ريال آغاز شده، 40 دستگاه سوزن تعويض شده و ارتفاع ريل ها نسبت به وضعيت پيشين تغيير محسوسي خواهد كرد.
بندر امام خميني (ره) بزرگترين بندر كشوراز نظر توان ذخيره سازي انواع كالاها از قبيل محصولات فله خشك و مايع است كه با برخورداري از 38 پست اسكله به طول 7 كيلومتر نزديك ترين بندر جنوبي به مراكز صنعتي و جمعيتي كشور، كوتاهترين و مطمئن ترين پل ارتباطي با كشورهاي عراق ، تركيه ، حوزه قفقاز و اروپاي شرقي، بهره مند از پتانسيل هاي مناسب پسكرانه اي جاده اي ، ريلي و هوايي از مهم ترين ويژگي هاي اين بندر است.
9858/6068

سرخط اخبار استان‌ها