۲۲ دی ۱۳۹۷، ۲۱:۴۳
کد خبر: 83168151
T T
۰ نفر

هوك از تجاوز عربستان و امارات به يمن دفاع كرد

۲۲ دی ۱۳۹۷، ۲۱:۴۳
کد خبر: 83168151
هوك از تجاوز عربستان و امارات به يمن دفاع كرد

تهران – ايرنا – «برايان هوك» نماينده ويژه آمريكا در امور ايران روز شنبه در گفت وگوي اختصاصي با شبكه خبري اسكاي نيوز عربي از تجاوز عربستان سعودي و امارات متحده عربي به يمن دفاع كرد.

به گزارش شبكه خبري اسكاي نيوز، برايان هوك گفت: كه عربستان سعودي و امارات متحده عربي و هر كشور ديگري حق دارند از خود در برابر شبه نظاميان حوثي دفاع كنند.
وي افزود: واشنگتن همچنان خواستار پايان جنگ در يمن است و به مارتين گريفيتس نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور يمن كاملا اعتماد دارد.
نماينده ويژه آمريكا در امور ايران در ادامه اظهارات ضد ايراني خود، كشورمان را متهم كرد كه با حمايت از جنبش انصار الله يمن باعث ادامه جنگ در اين كشور شده است.
درحالي اين مقام آمريكايي ايران را متهم به حمايت از صنعا مي كند كه بارها نهادهاي حقوق بشري و حتي برخي از نمايندگان كنگره آمريكا خواستار توقف حمايت تسليحاتي و پشتيباني دولت اين كشور از عربستان و امارات متحده عربي به خاطر جنگ در يمن شدند.
حمايت آمريكا از عربستان سعودي باعث تداوم جنگ در يمن و كشته و زخمي شدن 10 هزار غير نظامي و ايجاد بزرگترين بحران انساني در جهان شده است.
مقام هاي يمني بارها تاكنون عنوان كردند كه چنانچه آمريكا حمايت خود را از عربستان قطع كند تجاوز به اين كشور پايان خواهد يافت.
ائتلاف عربستان سعودي از ماه مارس 2015 (فروردين 1394) با حملات همه جانبه و با استفاده از سلاح هاي ساخت كشورهاي غربي به يمن موجب كشته يا زخمي شدن هزاران يمني و تخريب بخش هاي زيادي از مناطق مسكوني اين كشور شده است.
اين جنگ تاكنون بيش از 16 هزار كشته از خود برجاي گذاشته و ميليون‌ها يمني را با بحران شديد گرسنگي و قحطي روبرو كرده است، به گونه اي كه سازمان ملل متحد در گزارشي، قحطي در اين كشور را 'بزرگ‌ ترين فاجعه انساني' ناميد.
شمار زيادي از اين كشته ها را زنان و كودكان تشكيل مي دهند.
شبك**9365**1708

سرخط اخبار جهان