يك زن فلسطيني به دست صهيونيستها شهيد و 25 نفر زخمي شدند

تهران - ايرنا - رسانه هاي فلسطيني گزارش دادند: در چهل و دومين راهپيمايي بزرگ بازگشت عليه رژيم صهيونيستي روز جمعه يك زن فلسطيني به دست نظاميان اين رژيم شهيد و 25 نفر ديگر زخمي شدند.

به گزارش ايرنا، خبرگزاري صفا فلسطين به نقل از «اشرف القدرة» سخنگوي وزارت بهداشت فلسطين اعلام كرد: يك زن 43 ساله فلسطيني به نام «امل مصطفي الترامسي»، عصر جمعه در شرق نوار غزه به دست نظاميان رژيم اشغالگر قدس به شهادت رسيد.
در راهپيمايي بزرگ بازگشت كه با عنوان «با پايداري، محاصره غزه در هم شكسته مي شود» نامگذاري شد، علاوه بر هزاران فلسطيني، رهبران گروه هاي مقاومت نيز حضور داشتند.
بر اساس اين گزارش، در اين راهپيمايي نظاميان صهيونيست با شليك مستقيم به جوانان فلسطيني در شرق استان «خان يونس» در جنوب نوار غزه، 25 نفر از جمله چندين امدادگر و روزنامه نگار را زخمي كردند.
راهپيمايي‌هاي بزرگ بازگشت از 30 مارس گذشته (10 فروردين) جمعه هر هفته همچنان در طول نوار مرزي غزه با سرزمين‌هاي اشغالي در اعتراض به انتقال سفارت آمريكا به قدس و محاصره نوار غزه برگزار مي‌شود.
با وجود مخالفت و تحريم بسياري از كشورهاي جهان مانند اتحاديه اروپا، در 24 ارديبهشت در اقدامي تحريك آميز، سفارت آمريكا از تل آويو به قدس اشغالي انتقال يافت.
شمار شهداي فلسطيني در راهپيمايي بزرگ بازگشت از آغاز تاكنون به 2400 نفر رسيده و 25 هزار نفر ديگر نيز در اين تظاهرات مسالمت آميز به دست ارتش رژيم صهيونيستي زخمي شده اند.
شبس**9363**1613

سرخط اخبار جهان