۲۰ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۳۳
کد خبر: 83166218
T T
۰ نفر
36 ميليون تن مواد غذايي سالانه در ايران هدر مي رود

ايلام - ايرنا - رئيس ستاد بحران كشور گفت: 120 ميليون تن انواع مواد غذايي بويژه كشاورزي سالانه در كشور توليد مي شود كه 36 ميليون تن آن به شيوه هاي مختلف هدر مي رود كه فاجعه محسوب مي شود.

به گزارش ايرنا، اسماعيل نجار شامگاه پنجشنبه در دومين نشست تخصصي استانداران ادوار استان ايلام با موضوع آب و خاك اظهار داشت: استفاده بي رويه از سموم كشاورزي بويژه سموم قاچاق علاوه بر آلودگي محيط زيست در كاهش كيفيت مواد غذايي و توليدات كشاورزي نيز موثر است.
وي با بيان اينكه مشكل آب در ايران به مديريت منابع آبي بويژه در حوزه كشاورزي و صنعت نياز دارد، افزود: امسال يك هزار و 200 ميليارد ريال براي كاهش تنش مشكل آب تخصيص يافت.
نجار تاكيد كرد: در اجراي طرح هايي چون انشعابات آبياري نوين بايد تغذيه سفره هاي زيرزميني نيز لحاظ شود و تنها راه خروج از مشكلات كنوني اين است كه ترميم طبيعت را به خودش و بدون دخالت عامل انساني واگذار كنيم تا ميزان تخريب ها كاهش يابد.
وي در ادامه ايلام را به واسطه منابع آبي مناسب، خاك حاصلخيز، آب و هوا و اقليم جغرافيايي مطلوب يكي از قطب هاي كشاورزي و دامپروري معرفي كرد و گفت: در استان ايلام بهتر است صنايع تبديلي و تكميلي به جاي كارخانجات ايجاد شود.
استاندار ايلام نيز با بيان اينكه ايلام ظرفيت ها و پتانسيل هاي متعددي در حوزه هاي مختلف دارد، گفت: آستان قدس رضوي به سهولت مي تواند در پروژه هاي استان سرمايه گذاري كند و در اين زمينه بايد رايزني ها با مسئولان آستان قدس براي سرمايه گذاري بيشتر شود.
قاسم سليماني دشتكي افزود: مسئولان بايد گزارش هاي خود را بر اساس عملكردهاي واقع گرايانه به مردم ارائه دهند تا اقشار مختلف جامعه با فعاليت ها و برنامه هاي اجرايي دستگاه هاي مختلف بيشتر از گذشته آشنا شوند.
به گزارش ايرنا، در اين نشست مديران امور آب، جهادكشاورزي و منابع طبيعي گزارش هايي را در خصوص طرح ها و پروژه هاي دستگاه متبوع خود در حوزه آب و خاك ارائه دادند و پاسخگوي مجمع استانداران ادوار بودند.
7172/6034
۰ نفر