۲۰ دی ۱۳۹۷، ۹:۵۰
کد خبر: 83165517
T T
۰ نفر
رئيس اداره مسلمانان قفقاز با سفير عربستان در باكو ديدار كرد

باكو – ايرنا – شيخ الاسلام الله شكور پاشازاده رئيس اداره مسلمانان قفقاز ، با 'حامد بن سعود بن خديري' سفير جديد عربستان در جمهوري آذربايجان ديدار كرد .

به گزارش روز پنجشنبه واحد مطبوعاتي اداره مسلمانان قفقاز ، پاشازاده با اشاره آغاز فعاليت بن خديري گفت: توسعه روابط سياسي و اقتصادي و نيز حمايت عربستان از موضع جمهوري آذربايجان در حل مناقشه قره باغ از عوامل تقويت روابط و احترام متقابل ميان مردم دو كشور است .
وي، با اشاره به پيامدهاي مناقشه قره باغ گفت : موضع عربستان در سطح بين المللي و نمايش همبستگي اسلامي در رابطه با تخريب بسياري از اماكن ديني از جمله مساجد و ميراث اسلامي در بخشي از سرزمين هاي جمهوري آذربايجان كه تحت كنترل نيروهاي ارمني قرار دارد ، قابل تقدير است .
پاشازاده اظهار داشت: روابط برادري جمهوري آذربايجان و عربستان براي مردم و دولت دو كشور از ارزش خاصي برخوردار است
سفير عربستان نيز در اين ديدار با اشاره به اينكه روابط نزديك جمهوري آذربايجان و عربستان، گفت: بعنوان سفير جهت توسعه هر چه بيشتر روابط دو كشور از هيچ تلاشي دريغ نخواهم كرد.
وي اظهار داشت: عربستان حمايت از موضع جمهوري آذربايجان در حل مناقشه قره باغ را وظيفه برادري خود مي داند .
سفير عربستان همچنين نقش مهم اداره مسلمانان قفقاز در رابطه با برقراري ثبات ديني و قومي در جمهوري آذربايجان را مورد اشاره قرار داد و گفت : سفارت عربستان در باكو در صدد تقويت روابط با اداره مسلمانان قفقاز است .
پاشازاده نيز گفت: توسعه روابط در اين زمينه به تامين منافع ملت ها و كشورها و نيز منافع جهان اسلامي كمك خواهد كرد.
خاورم **337**1579

سرخط اخبار جهان