۱۹ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۳۲
کد خبر: 83164737
T T
۰ نفر
تذكرات شفاهي و كتبي نمايندگان به مسئولان اجرايي

تهران - ايرنا - جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه امروز چهارشنبه مجلس تذكرات شفاهي و كتبي در موضوعات مختلف به مسئولان اجرايي كشور ارائه كردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، تعلل در راه اندازي كانال مالي اروپا، تخريب شخصيت آيت الله هاشمي رفسنجاني، تضعيف جايگاه مجلس، افزايش قيمت گوشت و كالاها، حذف رديف هاي غيركارآمد بودجه، سهام عدالت، سبد كالا، اجراي رتبه بندي معلمان و گازرساني به مناطق محروم از جمله محورهاي تذكر امروز – چهارشنبه –نمايندگان مجلس بود.
مصطفي كواكبيان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در تذكر شفاهي با گراميداشت دومين سالگرد رحلت يكي از استوانه هاي اصلي انقلاب و فرمانده 8 سال دفاع مقدس، سردار صلح و سازندگي آيت الله هاشمي رفسنجاني، از برخي جناح هاي سياسي كه هنوز هم تخريب آيت الله هاشمي را رها نكرده اند، مي خواهم مراسم تشييع ديگر بزرگان و علما را با تشييع پيكر ايشان مقايسه كنند تا جايگاه رفيع آيت الله هاشمي را در ميان مردم بهتر متوجه شوند.
كواكبيان يادآور شد: هاشمي رفسنجاني هنوز زنده است و به همين دليل افراطيون هنوز شعار مرگ بر هاشمي را سر مي دهند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خطاب به كشورهاي اروپايي گفت: اگر چه ما با شما قطع رابطه نمي كنيم، اما مطمئن باشيد ملت ايران منتظر شما نمي ماند چرا كه تعلل شما براي كانال مالي SPV براي مردم غيرقابل قبول است.
اين نماينده مردم تهران در مجلس در ادامه انتخاب استاندار و شهردارتهران را تبريك گفت و افزود: اميدوارم با اين انتخاب شايسته مردم نجيب تهران شاهد حل نابساماني ها باشند چرا كه مشكلات عديده اين كلانشهر بايد از طريق بودجه 98 حل شود مباحثي در اين زمينه وجود دارد كه به موقع مطرح خواهم كرد.

** دولت براي سهام عدالت تدبيري بيانديشد
حسينعلي حاجي دليگاني نماينده مردم شاهين شهر در مجلس شوراي اسلامي در تذكر شفاهي با استناد به اصل سوم قانون اساسي مبني بر رفع تبعيض ناروا در كشور به بحث پرداخت سود سهام عدالت اشاره كرد و گفت: اين امر منجر به آن شد كه برخي متوجه شوند نام آنها قبلاً ثبت نشده يا آن كه به نام آنها عددي از سهام عدالت واريز نشده است.
وي با اشاره به ايجاد دوگانگي در بين مردم در پي اين رويه ادامه داد: افرادي كه حائز شرايط هستند و زماني ثبت‌نام كرده بودند، اكنون سايت بسته شده و نمي‌گذارد ثبت‌نام آنها تكميل شود ضمن آن كه خانواده‌هاي مستضعف واجد شرايط از اين امر محروم شده‌اند، بنابراين دولت در اين زمينه تدبيري بيانديشد.
حاجي دليگاني در تذكر ديگري در خصوص ارائه سبد كالا گفت: آنها كه هيچ شغل و درآمدي ندارند، هنوز همان 200 هزار تومان حمايتي را دريافت نكرده‌اند كه نوعي بي‌عدالتي است.
عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي در خصوص اصلاح قانون بودجه يادآور شد: مشكل از آنجا شروع شد كه اكثريت مجلس به اصلاح اين قانون رأي داد، اما شجاعي معاون دادستان ديوان محاسبات، هم مصاحبه تلويزيوني عليه اين مصوبه مجلس داشته و يك نامه در رد اين مصوبه نوشته است.
حاجي دليگاني ادامه داد: مجلس هم از وي توضيح نخواسته كه شما در حالي كه بايد طرف مجلس باشيد، چرا توپ را به دروازه خودي مي زنيد.
عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از تذكر خود با انتقاد از افزايش قيمت گوشت در بازار گفت: دام زنده قاچاق مي‌شود در حالي كه گوشت در بازار داخل به كيلويي 90 هزار تومان رسيده و برخي مردم ماه‌ها است كه نتوانسته‌اند گوشت بخرند.

** مطهري: درخواستي از سوي مجلس براي ممنوع التصويري آقاي زائري نبوده است
حجت‌الاسلام عبدالحميد خدري نماينده مردم بوشهر در مجلس شوراي اسلامي درتذكري با استناد به بند 11 ماده 22 آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي گفت: تذكر بنده در‌با‌ره وظايف و اختيارات هيأت رئيسه مجلس است، در بند 11 ماده مذكور ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به حفظ شأن، منزلت واقتدار مجلس تصريح د‌ارد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همچنين اين بند به دفاع از حقوق و جايگاه قانوني نمايندگان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تأكيد مي‌كند.
وي خطاب به علي مطهري گفت: اخيرا متاسفانه حركت‌هايي د‌ر بحث تضعيف و وهن مجلس شروع شده است؛ د‌ر يك بر‌نامه زنده تلويزيوني فردي روحاني كه خود د‌ا‌نش آموخته حوزه‌هاي علميه و تحصيل كر‌د‌ه علوم اديان بوده و ابوي گرامي‌شان 4 دوره نماينده مجلس بوده و گوشت، پوست و استخوان و‌ي، از حقوق و مزاياي مجلس رشد كر‌د‌ه است، جناب آقاي حاج آقا زائري، به‌راحتي ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نقد مي‌كند و مي‌گويد شرم بر مجلس باد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.
خدري افزود: ا‌گر ما نسبت به يك نماينده نقد يا انتقاد داريم حق نداريم اين ر‌ا به يك ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نهادي مثل مجلس تعميم دهيم كه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به آن به عنوان عصاره فضائل ملت تشبيه شده است، بنابراين ما از هيات رئيسه انتظار داريم با توجه به بند 11 ماده 22 آيين‌نامه داخلي مجلس، وظايفي كه بر‌ا‌ي هيات رئيسه د‌ر بابت دفاع از شأن،‌ اقتدار مجلس و جايگاه قانوني نمايندگان برشمرده است دفاع كند.
اين نماينده مردم در مجلس دهم ادامه داد: د‌ر حالي كه صدا و سيما طبق قوانين داخلي با اين روحاني ظاهرا برخورد كر‌د‌ه است، ا‌ما مجلس و هيات رئيسه آن د‌ر اين باب ورودي نكرده است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.
علي مطهري كه رياست جلسه‌ علني ا‌مروز ر‌ا بر‌عهد‌ه داشت در پا‌سخ به تذكر خدري گفت: آقاي خدري به خاطر همين مطلب يعني نوع رفتار صدا و سيما در‌با‌ره مجلس هيات رئيسه مجلس جلسه‌اي با رئيس سازمان صدا و سيما و برخي معاونان آنها داشت كه د‌ر اين جلسه‌‌‌‌‌ همه اين موارد مطرح شد‌. هم اين موضوع مطرح شد و هم ‌مسائل ديگري كه وجود داشت‌.
مطهري ادامه داد: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌د‌ر نشست مذكور تا حد زيادي قبول كردند كه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌يك مقداري قصور شده و البته معتقد بو‌دند كه تعمدي د‌ر كار نيست و به هر حال قرار بر نوعي اصلاح رفتار شده است.
و‌ي اضافه كر‌د:‌‌‌‌‌‌‌‌ درباره موضوع خاص هم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام شده بو‌د كه گويا هيات رئيسه درخواست كر‌د‌ه كه ايشان ممنوع‌التصوير شو‌د، خير، چنين بحث‌هايي مطرح نبوده و ما هيچ درخواستي از آنها نكرديم. ما فقط ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌طرح موضوع كرديم، يعني گفتيم چنين ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بر‌نامه‌هاي ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پخش شده و آنها هم ضمن آن جواب‌هايي داشتند و چنين درخواستي از سمت مجلس نبوده است.
نايب رييس مجلس يادآور شد: به هر حال ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ كه ان‌شاءالله ايشان هم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رويه خود ر‌ا تغيير دهند.

** هيچ كنترلي بر قيمت گوشت وجود ندارد
عباسعلي پوربافراني نماينده مردم نايين در مجلس شوراي اسلامي در تذكري به استناد بند 12 ماده 22 قانون آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، گفت: اصرار بر حفظ قيمت كالاهاي اساسي بدون نظارت موجب از بين بردن منابع كشور شده است. در مورد قيمت گوشت علي رغم اينكه دولت يارانه به برخي از دامداران مي دهد، هيچ كنترلي بر قيمت آن وجود ندارد.
وي ادامه داد: مردم به اجبار هر قيمتي كه در بازار ارايه مي شود را مي پذيرند در غير اين صورت بايد سفره هاي خود را خالي كنند. از اين رو اميدواريم تدبيري از سمت مجلس انديشيده شود تا نظارت بر يارانه اختصاصي صورت گيرد.
پوربافراني در ادامه در تذكري گفت: بسياري از پروژه هاي عمراني و جاده هاي روستايي و شهري در كشور از جمله حوزه انتخابيه نائين مدت هاست كه مصداق كبريت و قير شدند.
وي ادامه داد: مدتي پول نبود، مردم صبر كردند تا حداقل اعتبارات اختصاص يافت و هم اكنون با وجود حداقل اعتبارات بايد منتظر قير بمانند. مردم در اين جاده ها آسيب جاني و مالي مي بينند لذا هر چه سريعتر اقدامات بايد عملياتي شود.

** كساني هم كه زير 6 ميليون حقوق مي گيرند زير خط فقر هستند
روح‌اله بابايي صالح نماينده مردم بويين زهرا مجلس شوراي اسلامي در تذكر شفاهي به دولت و نمايندگان مجلس در خصوص حق و حقوق بازنشستگان كشوري، لشكري، تأمين اجتماعي و همسان سازي آنها گفت: با توجه به افزايش قيمت ارز و نوسانات بازار اگر در گذشته خط فقر زير 3 ميليون بود اكنون افرادي كه زير 6 ميليون تومان حقوق دريافت مي كنند نيز زير خط فقر هستند، اميدوارم نمايندگان و دولت اقدامات لازم را در اين زمينه انجام دهند.
وي در تذكري ديگر به دولت و وزير آموزش و پرورش در خصوص اعمال مدرك تحصيلي و ادامه تحصيل فرهنگيان افزود: آموزش و پرورش مهد علم آموزي است ولي اين وزارتخانه مدرك تحصيلي معلمان را اعمال نمي‌كند كه اميدوارم وزير آموزش و پرورش اقدامات لازم را در اين زمينه انجام دهد.

** رديف هاي غيركارآمد در بودجه حذف شود
محمدرضا بادامچي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در تذكر شفاهي گفت: تمامي درآمدهاي كشور بايد به حساب خزانه‌داري واريز شود تا بتوانيم دخل و خرج، نحوه هزينه‌كرد و تورم و فساد را كنترل كرده و با مديريت از پرداخت‌هاي سليقه‌اي و بدون برنامه جلوگيري كنيم.
وي ادامه داد: آيا وقت آن نرسيده كه رديف‌هاي غيركارآمد را حذف كنيم و ضرورت‌هاي عيني اقتصادي جامعه مورد توجه قرار گيرد؟
اين نماينده مردم در مجلس دهم افزود: مجلس براي كاهش فشار بر سفره مردم بايد بودجه 98 را بررسي و در برابر تخصيص بودجه به نهادهاي خاص و غير شفاف تصميم‌گيري كند، از الزامات مهم بودجه امسال ساماندهي معافيت مالياتي و حذف برخي يارانه‌هاي پنهان است.
نايب رئيس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: دستگاه ديپلماسي بايستي استراتژي مشخصي براي نقشه راه نفوذ ديپلماسي اقتصادي را طراحي كرده و براي حضور در كشورهاي همسايه كه 500 ميليون جمعيت دارند، اقدام كند. در بهبود روابط تجاري، خارجي و معنوي با ساير كشورها بايد در آوردگاه تصميمات بزرگ، كشور را نجات دهيم.

**خط انتقال گاز بخش قطور به تركيه صادر شود
سيدتقي كبيري نماينده مردم خوي در مجلس شوراي اسلامي در تذكر شفاهي گفت: درخواست دارم مجوز خط انتقال گاز بخش قطور به تركيه را هر چه سريعتر صادر كرده و پيگيري‌هاي لازم را در اين زمينه انجام دهيد.
وي در تذكر ديگري خطاب به وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي گفت: بيمارستان تأمين اجتماعي اين شهرستان مقرر بود در آبان ماه با حضور رياست جمهوري افتتاح شود اما با درگذشت دكتر نوربخش اين افتتاح به تأخير افتاد، دستور ويژه اي براي تحقق اين مهم صادر كنيد.

** در بودجه 98 معلمان و رتبه بندي آنها در نظر گرفته شود
محمد بيرانوندي نماينده مردم خرم‌آباد در مجلس شوراي اسلامي در تذكر شفاهي خطاب به رئيس جمهوري گفت: جوانان لر از شما مي‌خواهند كه با سفر به استان لرستان و تشكيل كارگروه ويژه متشكل از وزيران و كارشناسان به درد مزمن و خانمان‌سوز بيكاري رسيدگي كنيد.
اين نماينده مردم در مجلس دهم در تذكر ديگري گفت: به عنوان خادم قشر فرهيخته فرهنگيان در مجلس شوراي اسلامي و در آستانه بررسي بودجه سال 98 از دولتمردان و كميسيون تلفيق مي‌خواهم معلمان را دريابند و بودجه لازم را براي اجراي نظام رتبه‌بندي معلمان در نظر بگيرند تا اين طرح به صورت كامل اجرايي شود.
وي در تذكر ديگري به وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: بازنشستگان كشوري و تأمين اجتماعي، شناسنامه و هويت كاري و اداري اين مملكت هستند و روا نيست در مسير پر سنگلاخ بخش سوم زندگي‌شان بي‌كس و بي‌پناه رها شوند و از دولت و مجلس انتظار داريم تا طرح همسان‌سازي حقوق‌ها و دستمزدها براي اين قشر مظلوم اجرا شود.

** دشمنان به دنبال تخريب دولت و مجلس و نهادهاي حاكميتي هستند
سيدمحسن علوي نماينده مردم لامرد در مجلس شوراي اسلامي در تذكر شفاهي گفت: دشمنان نظام سعي دارند بافشار تحريم ها و تخريب دولت و مجلس و نهادهاي حاكميتي و كتمان خدمات نظام اعتماد را سلب كنند. متاسفانه در شرايطي كه مسئولان در تلاش هستند تا آثار تحريم ها را رفع كنند، انتشار اخبار كذب با هدف ايجاد خلل در خدمت رساني را شاهديم.
وي ادامه داد: در برخي از رسانه ها و سخنراني اصحاب تريبون در سطح ملي و محلي نيز به اين شايعات و اخبار كذب دامن زده مي شود.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس يادآور شد: اين اقدامات تخريبي در آستانه انتخابات مجلس تشديد شده است.
وي تصريح كرد: اين افراد و رسانه ها را به تقواي الهي توصيه مي كنم. بايد توجه داشت ملت ايران اكنون تشنه اخلاق اسلامي، كرامت انساني و صداقت است.
نماينده مردم لامرد در مجلس شوراي اسلامي گفت: از قوه قضائيه درخواست مي كنم جهت جلوگيري از فضاي ناپسند فعلي، رسالت قانوني خود را فارغ از نگاه سياسي و در راستاي استقلال قوه قضائيه انجام دهد.

** دولت بايد متمم بودجه را ارايه دهد
مهرداد بائوج لاهوتي نماينده مردم لنگرود در مجلس شوراي اسلامي در تذكر شفاهي ضمن گراميداشت سالگرد عمليات كربلاي 5 و ياد و خاطره شهداي اين عمليات گفت: سالگرد رحلت آيت الله هاشمي رفسنجاني را خدمت ملت ايران تسليت عرض مي‌كنم.
نماينده مردم لنگرود در مجلس شوراي اسلامي افزود: نمايندگان در بند (و) قانون بودجه سال 97 اصلاحاتي انجام دادند كه اعتبار قانون در گذشته تا پايان شهريور ماه بود كه با اصلاح قانون تا پايان اسفند ماه افزايش پيدا كرد.
وي با بيان اينكه تمامي توليدكنندگان در انتظار اصلاح بند (و) قانون بودجه سال 97 هستند، بيان كرد: با اصلاح قانون توسط نمايندگان تغيير خاصي در اين قانون ايجاد نشد؛ اگر اين اقدام خلاف شرع يا قانون اساسي بود شوراي نگهبان بايد در همان زمان به آن ايراد مي‌گرفت.
عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: بر اساس ايراد شوراي نگهبان به اين اصلاحيه، مجلس نمي‌تواند اصلاحي داشته باشد و دولت بايد متمم بودجه ارائه دهد.
بائوج لاهوتي تأكيد كرد: اين موضوع نبايد بلاتكليف بماند و كميسيون برنامه و بودجه نيز بايد وارد عمل شود چرا كه توليدكنندگان منتظر اعمال اين تغيير هستند.
اين نماينده مردم در مجلس دهم ادامه داد: پل املش به آطاقور آسيب شديد ديده و ارتباطات استاني مختل شده است، اين در حالي است كه دولت به آن توجهي ندارد، از رياست جمهوري و وزير راه و شهرسازي مي‌خواهم عمليات ساخت اين پل را هر چه سريعتر انجام دهد.
علي مطهري كه رياست جلسه علني را برعهده داشت، در پاسخ به تذكر اين نماينده گفت: شوراي نگهبان در مورد اصلاح بودجه بيان كرده دولت بايد لايحه دهد و مجلس نمي‌تواند اقدامي انجام دهد. موارد مشابهي در گذشته نيز وجود داشته كه ما اصلاحاتي انجام داده‌ايم، سوال است كه چرا به اين اصلاحات ايراد وارد شده است.

** گاز رساني به سيستان و بلوچستان عملياتي نشده است
حبيب اله دهمرده نماينده مردم زابل مجلس شوراي اسلامي در تذكر شفاهي گفت: با توجه به اينكه در فصل بودجه قرار داريم، خواهشمند است درخصوص جبران عقب ماندگي تاريخي استان سيستان و بلوچستان توجهي ويژه شود.
وي از رئيس جمهوري خواست براي پرداخت خسارت ناشي از خشكسالي سيستان به مردم اين منطقه هر چه سريعتر دستور دهد.
نماينده مردم زابل در مجلس خطاب به وزير كشور گفت: به اين ناامني هاي سيستان و بلوچستان پايان داده و زمينه آزادسازي گروگان ها را هر چه سريعتر فراهم كنيد؛ اين وضع قابل تحمل و در شأن نظام جمهوري اسلامي ايران نيست و اين حركت كور و زشت اشرار محكوم است.
دهمرده از وزير نيرو خواست در زمينه حقابه رودخانه هيرمند و انتقال آب از درياي عمان ورود كند و گفت: اميدواريم طبق قول هاي داده شده، زمينه اجراي اين امر فراهم شود.
وي خطاب به روحاني گفت: شما در سفر به سيستان به مردم قول داديد كه تا اول مهر، سيستان گازدارمي شود؛ آيا در جريان هستيد كه اين امر تاكنون عملياتي نشده است؟

** قصد توهين به مردم سمنان نبوده است
علي مطهري نايب رييس مجلس شوراي اسلامي در خصوص تذكر ماده (75) آيين‌نامه احمد همتي نماينده مردم سمنان و مهدي شهر در مجلس پيرامون تذكر شفاهي روز گذشته احمدي لاشكي اظهار داشت: روز گذشته آقاي قاسم احمدي لاشكي در تذكر شفاهي خود اشاره‌اي به سلسله سمنانيان داشته است كه اين موضوع مورد اعتراض آقاي همتي نماينده سمنان قرار گرفته است.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: توضيحاتي كه آقاي احمدي ارائه كردند نشان داد كه قصد توهين در كار نبوده است، اميدوارم نماينده سمنان اين توضيحات را بپذيرد و تذكري ندهد.
سيام**1058**1535

سرخط اخبار سیاست