۱۶ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۰۰
کد خبر: 83160843
T T
۰ نفر
الميادين: تحرير الشام آماده درگيري هاي جديد در ادلب مي شود

تهران -ايرنا - شبكه خبري الميادين با اشاره به تسلط گروه تروريستي تحرير الشام (جبهه النصره سابق) بر شهر «الارتاب» واقع در غرب حلب از آمادگي اين گروه تروريستي براي آغاز درگيري هاي جديد در ادلب خبر داد.

به گزارش شبكه خبري الميادين، تحرير الشام به سركردگي ابومحمد جولاني پس از توافق با گروه هاي تروريستي وارد شهر الارتاب شد تا پس از طرد عناصر گروه هاي تروريستي نورالدين الزنكي از حومه غربي حلب، كنترل اين منطقه را به دست بگيرد.
طبق توافق ايجاد شده ميان تحرير الشام با تروريست هاي ديگر شامل ثوار الشام و بيارق الاسلام كه در كنار گروه موسوم به نور الدين زنكي با تحرير الشام مي جنگيدند، شهر الارتاب به دست تحرير الشام افتاد و تروريست هاي ديگر نيز سلاح هاي خود را به اين گروه تحويل دادند.
فعالان مجازي فايل هاي صوتي و تصوير در شبكه هاي اجتماعي دست به دست كردند كه نشان مي دهد تروريست هاي الزنكي با رها كردن ده ها خودرو و تجهيزات نظامي خود به سمت شهر عفرين فرار كردند.
در همين حال ارتش موسوم به ارتش ملي سوريه مورد حمايت تركيه اعلام كرد كه دو ستون نظامي براي آزادسازي حومه غربي حلب و ادلب اعزام شده است.
فعالان شبكه مجازي گفتند كه گروه تحرير الشام در كميني كه گذاشته بود توانست يكي از اين ستون ها به كنترل خود در آورد و ستون ديگري هنوز ديده نشده است.
بخش هماهنگي تروريست ها اعلام كرد كه ارتش تركيه از گروه هاي «درع الفرات» و «غصن الزيتون» خواست در پي تحولات تازه در غرب حلب، در شهر عفرين به حالت آماده باش كامل باشند.
در ادلب نيز پس از اعلام گروه تحرير الشام براي آغاز حمله نظامي براي بازپس گيري مناطق از دست داده خود در جنوب ادلب، نظاميان وابسته به جبهه آزادي سوريه و از سوي ديگر عناصر تحرير الشام در مناطق جنوب و شرق ادلب، به حالت آماده باش كامل درآمده اند.
در پي تحولات اخير در ادلب نيز ارتش سوريه نيروهاي جديد و تازه نفس همراه با تجهيزات سنگين به اين منطقه اعزام كرده است.
سوريه در هشت سال گذشته شاهد جنگ و حضور گروه هاي تروريستي حمايت شده از سوي كشورهاي غربي- عربي است كه تاكنون صدها هزار كشته و ميليون ها نفر آواره در داخل و خارج اين كشور به جا گذاشته است.
بر اساس برخي آمارهاي 360 هزار تروريست از 120 كشور جهان در قالب بيش از يكصد گروه تروريستي مختلف در اين هشت سال فعاليت داشته اند كه در جريان عمليات ارتش سوريه و كشورهاي دوست اين كشور شمار زيادي از آنان كشته ، زخمي و يا به كشورهاي خود بازگشته اند.
اكنون به دنبال آزادي 80 درصد از مناطق مختلف سوريه از سوي ارتش 146 هزار تروريست از 80 كشور جهان در دو منطقه جرابلس و ادلب اسكان يافته اند و گزارش ها حاكي از درگيري هاي داخلي بين آنان است كه از روز سه شنبه هفته قبل آغاز شده است.
پيش از اين نيز درگيري هاي پراكنده اي ميان اين تروريست ها در مناطق مورد استقرار گزارش شده بود.
خاورم**9329*1436*

سرخط اخبار جهان