۱۶ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۵۳
کد خبر: 83160755
T T
۰ نفر
كارخانه قديمي نساجي كارون، پاتوق بي خانمان هاست

اهواز - ايرنا - فرماندار شهرستان كارون گفت: يك كارخانه نساجي قديمي در اين شهرستان كه در زمان دفاع مقدس براي فعاليتهاي نظامي از آن استفاده مي شد، امروز به محل تجمع بي خانمان ها و معتادان تبديل شده است.

معصومه خنفري يكشنبه در گفت و گو باخبرنگار ايرنا بيان كرد: اين كارخانه نساجي قدمتي 80 ساله دارد كه قبل از انقلاب تعطيل شد و در دوران جنگ بسياري از فرماندهان و رزمندگان جنگ از جمله شهيد چمران از اين محل براي فعاليتهاي پشتيباني نظامي استفاده مي كردند.
وي گفت: اين محل در زمان جنگ مركز پشتيباني كل منطقه جنوب در شهرستان كارون بوده است.
فرماندار كارون ادامه داد: اين مكان كه از مهم ترين مكان هاي دوران جنگ بوده ، به دليل جدا شدن شهرستان كارون از اهواز ، ناديده گرفته شد اين در حالي است كه مي توان آن را به عنوان موزه دفاع مقدس و يا سايت مطالعاتي دوران جنگ تحميلي تبديل كرد.
خنفري با اشاره به اينكه اين كارخانه 17 هكتار مساحت دارد ادامه داد: اين كارخانه مالك خصوصي دارد و براي تبديل شدن به موزه بايد رضايت وي جلب شود، براي اين كار نياز به همكاري و مساعدت استانداري و دستگاه هاي مربوطه داريم.
فرماندار كارون بيان كرد: البته اين كارخانه در مسير تردد كاروان هاي راهيان نور نيز هست و مي تواند ظرفيت بسيار خوبي براي بازديد زائران مناطق عملياتي باشد.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه در گذشته شهرستان كارون ورودي شهرستان اهواز از سمت آبادان بوده است در دوران جنگ صدمات و خسارت هاي زيادي متحمل شده است ، مكان هاي بسياري در اين شهرستان مورد استفاده رزمندگان بوده است كه متاسفانه اين مكان ها در حال حاضر براي انجام مطالعات دوران جنگ ناديده گرفته شده اند.
خنفري افزود: به عنوان مثال بيمارستان سينا در اين شهرستان در دوران جنگ بسيار مورد استفاده رزمندگان بوده است و به محلي براي فرود بالگرد تبديل شده بود .
فرماندار كارون با اشاره به اينكه آثار بسياري از جنگ در اين شهرستان باقي مانده است ادامه داد: با حفظ آثار جنگ مي توان جوانان را با دوران جنگ و رشادت ها ي رزمندگان آن دوران آشناكرد و از اين ظرفيت براي رونق گردشگري جنگ در اين شهرستان استفاده نمود.
شهرستان كارون در شمال شهرستان اهواز، با مساحتي بالغ بر پنج هزار كيلومتر مربع و جمعيتي بيش از 200 هزار نفر چهارمين شهرستان خوزستان است.
شهرستان كارون در تاريخ 12 بهمن ماه سال 1391 با انتزاع از شهرستان اهواز به شهرستانهاي استان اضافه شد.
7158/6002

سرخط اخبار استان‌ها