۱۵ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۲۴
کد خبر: 83159709
T T
۰ نفر
استاندار خوزستان:رعايت قوانين منجر به پيشگيري از فساد مي شود

اهواز - ايرنا - استاندار خوزستان گفت: رعايت قوانين و مقررات منجر به توسعه و پيشگيري از به وجود آمدن فساد در دستگاه هاي دولتي مي شود.

به گزارش ايرنا غلامرضا شريعتي روز شنبه در نشستي در اداره كل بازرسي استان خوزستان، افزود: حركت در مسير قوانين و مقررات مي تواند از به وجود آمدن فساد در دستگاه هاي دولتي جلوگيري كند و به همين منظور پيشگيري و مقابله با فساد راهبرد اصلي سازمان بازرسي است.
وي گفت:جوامع توسعه يافته با پيشگيري از فساد از طريق بهره گيري از قوانين مدون، شفاف و كارآمد توانستند به رشد اقتصادي قابل ملاحظه اي دست يابند.
وي برخورد با افراد متخلف به دور از مسايل جناحي از سوي سازمان بازرسي را نوعي ارزش و در چارچوب قانون دانست و ادامه داد: سالم سازي، كاهش فساد و افزايش بهره وري از جمله رسالت سازمان بازرسي است.
شريعتي گفت: عمده تمركز ما بايد پيشگيرانه باشد و به همين دليل شاهد اصلاح برخي مسايل و مشكلات در سطح خوزستان بوده ايم.
استاندار خوزستان افزود:همچنين حفظ سلامت نبايد منجر به ايستايي و ممانعت از كار باشد كه خوشبختانه اينگونه نبوده است و مسئولان نهادهاي نظارتي در زمينه توسعه شاخص هاي مختلف خوزستان همراه و همكار هستند و مشورت هاي ارايه شده نقش گره گشايي را دارد.
گفتني است، سازمان بازرسي كل كشور به منظور نظارت بر حسن جريان امور و اجراي صحيح قوانين در دستگاه ‌هاي اداري و در اجراي اصل 174 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران زير نظر رييس قوه قضاييه تشكيل شده است.
9931/ 6037

سرخط اخبار استان‌ها