۱۱ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۳۷
کد خبر: 83154836
T T
۰ نفر

كشتی كور، رمان خواستار صلح جهانی

۱۱ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۳۷
کد خبر: 83154836
كشتی كور، رمان خواستار صلح جهانی

تهران- ایرنا- رمان جدید ضد جنگ «كشتی كور» تالیف «احمد بدر نصار» نویسنده و خبرنگار مصری بیانگر مصائب جهانی ناشی از جنگ‌ها و درگیری‌ها، درخواست برای پایان دادن به جنگ‌ها و برقراری صلح جهانی است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیك، رمان جدید «كشتی كور» (The blind ship) كه به تازگی منتشر شده، به دنبال آرزوهای صلح است كه توسط ادیان آسمانی با دعوت به محبت، گذشت، برادری و ایجاد تمدن پایه‌گذاری شده‌اند.
این رمان خاطرنشان می‌سازد در صورت برقراری صلح، افراد، جوامع و كشورها از نتایج آن كه حفظ ارزش‌های انسانی است بهره‌مند خواهند شد.
این اثر ادبی همچنین با اشاره به جنگ‌های طایفه‌ای، سیاسی و آوارگی ناشی از گرایش جهان سرمایه‌داری به ثروت، قدرت، منافع، غرق شدن در تابوها و فتنه‌ها تاكید می‌كند كه صلح، پایه و اساس امنیت و عدالت است.
رمان ضد جنگ «كشتی كور» به اقدام «توفیق عبدالسلام» شهروند مصری در ارسال پیام‌هایی به سفارتخانه‌های جهان و سازمان ملل می‌پردازد كه با تسلیم نشدن در برابر تروریست‌ها به قهرمان جهانی تبدیل می‌شود.
اما از آنجا كه تفكر عبدالسلام با گرایشات گروههای تروریستی منافات داشته با كمین كردن در مسیرش، او و دوستانش را به قتل می‌رسانند و رمان با فاجعه ترور قهرمان داستان كه در حال رفتن به مراسم عروسی دخترش بود خاتمه می‌یابد.
در این رمان، پسر عبدالسلام كه در خارج از مصر به دنبال شغلی برای امرار معاش بود نیز توانست قبل از افتادن در دام گروه‌های تروریستی و پیوستن به صفوف آنها برای انجام انفجارهای تروریستی در اقصی نقاط جهان و كشتن افراد بی‌گناه و تخریب خانه‌های آنها فرار كند.
این رمان، كشورهایی را كه در افروختن آتش جنگ در دیگر كشورها نقش‌آفرین هستند، به توقف قطار مرگ دعوت می‌كند و از كشورهای حامی جنگ، خشونت و تروریسم می‌خواهد با توقف حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از تروریسم، مانع تداوم كشتار كودكان، زنان وجوانان بی‌گناه در اقصی نقاط جهان شوند.
«محمد وهبه» منتقد مصری درباره این رمان گفت: این كتاب بیانگر وجدان بیدار افراد دوستار حیات است كه تشنه صلح و امنیت هستند در شرایطی كه انسانها تا به امروز با وجود ورود به فضا و كره‌های دیگر، نتوانسته‌اند به آن دست یابند.
وی افزود: این كتاب با تاكید بر فرهنگ صحیح زندگی و ترك خشونت، كشتار و جنگ كه زندگی كوتاه انسانها را به جهنم روی زمین تبدیل كرده است را سزاوار فطرت بشری نمی‌داند.
وهبه، این رمان را نشانه اختلافات تمدن بشری دانست و گفت: انسانها با وجود پیشرفت در زمینه علم و حكمت همچنان در برابر غرایز حیوانی كشتار و خصومت، سست اراده هستند.
«صابرین فرعون» منتقد فلسطینی نیز در این خصوص گفت: جنگها طی قرون گذشته موجب درگیری‌های جهانی شده و صلح به آرزویی دست نیافتنی برای ملت‌ها تبدیل شده است.
فراهنگ** 1453** 1055
۰ نفر