۹ دی ۱۳۹۷، ۷:۴۰
کد خبر: 83151821
T T
۰ نفر

قزوین با 46 كشور دنیا مبادلات تجاری دارد

۹ دی ۱۳۹۷، ۷:۴۰
کد خبر: 83151821
قزوین با 46 كشور دنیا مبادلات تجاری دارد

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: قزوین در سال جاری با 46 كشور دنیا مبادلات تجاری (واردات و صادرات) داشته است.

منوچهر حبیبی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین حجم مبادلات تجاری انجام شده بین قزوین با دیگر كشورها به عراق و سپس جمهوری آذربایجان، روسیه و افغانستان اختصاص دارد.
وی در ادامه از رشد 31 درصدی صادرات كالاهای غیرنفتی از قزوین به دیگر كشورها در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در مدت یاد شده 455 میلیون دلار انواع كالای تولیدی استان از گمرك قزوین و سایر مبادی خروجی كالا به كشورهای مختلف صادر شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین، رشد صادرات را از اولویت های مهم اقتصادی استان برشمرد و گفت: 75 درصد كالاهای صادراتی قزوین به كشورها مربوط به محصولات صنعتی بوده و سایر كالاها نیز به محصولات كشاورزی و خدمات فنی و مهندسی اختصاص داشته است.
حبیبی در ادامه از رشد 20 درصدی ارایه تسهیلات به صادركنندگان قزوینی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: مجموع تسهیلات پرداختی در این بخش طی هشت ماهه امسال 890 میلیارد ریال بوده كه با نرخ سود 14 درصد به فعالان صادراتی ارایه شده است.
وی با اشاره به نقش صادرات در رونق تولید و اشتغالزایی برای جوانان، گفت: تولیدكنندگان داخلی باید به تولید كالاهای صادرات محور توجه ویژه و جدی داشته باشند چرا كه این رویكرد موفقیت و استمرار فعالیت آنها را بدنبال دارد.
3013

سرخط اخبار استان‌ها