۸ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۴۴
کد خبر: 83151041
T T
۰ نفر
كاربری مشاغل ساماندهی می شود

تهران- ایرنا- نایب رئیس شورای عالی استان ها گفت: تعریف كاربری برخی از مشاغل مربوط به 40 تا 50 سال گذشته است از این رو، بر اساس طرح ارائه شده شورای عالی استان ها به مجلس شورای اسلامی، كاربری اینگونه مشاغل ساماندهی می شود.

عبدالرزاق موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: طرح نحوه فعالیت و استقرار مطب پزشكان و حرف وابسته، دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق و وكالت، حدود سه ماه پیش در شورای عالی استان ها مصوب و به مجلس شورای اسلامی فرستاده شد و اكنون مجلس باید در این خصوص تصمیم بگیرد.
وی خاطر نشان كرد: در طرح تفصیلی شهرها، پهنه و مناطقی مشخص با توجه به فعالیت و كاربری مشاغل برای فعالیت آنها تعریف شده است و انواع كاربری ها نیز در آن آمده است.
نایب رئیس شورای عالی استان ها گفت: یك كاربری نیز با موضوع مسكونی داریم كه این نوع تقسیمات بر اساس اصول شهرسازی است كه اگر جایی مسكونی باشد، نمی شود مشاغلی مانند مطب پزشك در آنجا باشند، چرا كه مشاغل كاربری مخصوص به خود را دارند.
وی ادامه داد: پیش از این یك سری مشاغل مانند دفاتر اسناد رسمی، مطب پزشكان و وكلا داشتیم كه در محل مسكونی فعالیت می كردند كه نیاز به تغییر كاربری هم نداشتند.
موسوی تصریح كرد: آن زمان حدود 40 تا 50 سال پیش شهر به این صورت نبود و گاهی هم این مشاغل مانند وكالت و پزشكی هم شغل نبودند. مطب بسیاری از پزشكان در منازل آنها بود یا اینكه این مشاغل اندك بودند.
وی تاكید كرد: اما در زمان حاضر كه 50 سال از این موضوعات می گذرد و مطب پزشكان، دفاتر اسناد رسمی و دفاتر وكلا افزایش یافته است، به منظور ساماندهی این مشاغل این طرح توسط شورای عالی استان ها مصوب شده و به مجلس ارائه شده است.
نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها افزود: آنچه در حال حاضر در این زمینه مطرح است، این است كه عوارض این مشاغل باید تجاری محاسبه شود در صورتی كه این طرح بیان می كند این مشاغل باید در كاربری خود قرار بگیرند؛ به این ترتیب كاربری درمانی یا اداری چه ارتباطی با تجاری پیدا می كند.
موسوی اضافه كرد: نحوه پرداخت عوارض اینگونه مشاغل یا اینكه معاف از پردخت عوارض باشند، موضوعی است كه شوراها باید در چارچوب قوانین مربوطه درخصوص آن تصمیم بگیرند و ارتباطی به این طرح پیدا نمی كند. تصویب این طرح موجب ساماندهی مشاغل، تامین آسایش و امنیت عمومی و حتی كاهش مشكلات ترافیكی خواهد شد.
اجتمام*2181*1834
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه