۷ دی ۱۳۹۷، ۲۱:۲۴
کد خبر: 83150467
T T
۰ نفر
بارش برف تردد در محورهاي كوهستاني مازندران را كند كرد

ساري-ايرنا- بارش خفيف برف كه اواخر وقت امروز جمعه در محورهاي هراز، كندوان و سوادكوه در مازندران شروع به باريدن گرفت، تردد خودروها را در اين محورها كند كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مركز مديريت راههاي مازندران اعلام كرد با شروع بارش برف و مه گرفتگي در محور هراز، ترافيك از شمال به جنوب اين محور حد فاصل امامزداه هاشم تا آبعلي سنگين است.
براساس اين گزارش، محور كندوان نيز به دليل بارش خفيف برف و مه گرفتگي با وجود اجراي طرح يكطرفه شدن ، با ترافيك نيمه سنگين مواجه است.
راهداري چالوس ميزان بارش برف در محور كندوان در محدوده پل زنگوله تا تونل كندوان را 20 تا 25 سانتي متر اعلام كرد.
مركز مديريت راههاي مازندران همچنين اعلام كرد با پيش بيني هواشناسي مبني بر ورود سامانه بارشي از عصر جمعه به اين خطه شمال كشور ميزان تردد در محورهاي اصلي مازندران در مقايسه با اواخر پاييز با كاهش رو به رو شده است.
**استقرار راهداران براي كمك به خودروهاي گرفتار
براساس اين گزارش، راهداران مستقر در 22 گردنه برفگير مازندرن آماده خدمات رساني به رانندگان و بازگشايي محورها در صورت احتمال سنگين شدن بارش برف و يخبندان هستند.
مركز مديريت راههاي مازندران از رانندگاني كه قصد تردد در محورهاي اصلي اين استان را دارند خواست علاوه بر به همراه داشتن تجهيزات زمستاني، با سرعت مطمئن حركت كنند.
با اجراي طرح راهداري زمستاني، 33 گروه راهداري با 250 دستگاه خودرو و افزون بر 300 راهدار در 22 گردنه برفگير و 600 كيلومتر از محورهاي صعف العبور مازندران مستقر شدند.
** شروع وزش باد شديد در مازندران
بر اساس گزارش هواشناسي مازندران، وزش باد شديد در شهرهاي تنكابن در غرب و آمل در مركز اين استان از دقايقي پيش شروع شد به طوري كه سرعت آن در آمل به حدود 58 كيلومتر بر ساعت رسيده است.
هواشناسي پيش بيني كرده است؛ سامانه بارشي كه عصر امروز جمعه هفتم دي ماه به اين استان رسيد تا عصر روز شنبه ادامه خواهد داشت.
بارش باران و برف در ارتفاعات و كاهش 13 تا 15 درجه اي دما در برخي از مناطق مازندران از اثرات نفوذ اين سامانه بارشي زمستاني اعلام شد.
6982/1654