۷ دی ۱۳۹۷، ۹:۴۴
کد خبر: 83150028
T T
۰ نفر
نخبگان و جریان‌های سیاسی برای حل مشكلات همكاری كنند

یزد - ایرنا - فعال سیاسی با اشاره به اینكه دشمنی استكبار جهانی با تحریم‌ها، فشار اقتصادی و روانی علیه نظام جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد، از نخبگان و جریان‌های سیاسی كشور دعوت كرد تا با همدلی و همكاری هم برای حل مشكلات در كنار مسئولان قرار گیرند و برای رفع چالش ها تلاش كنند.

به گزارش ایرنا، علیرضا زاكانی پنجشنبه ‌شب در امامزاده جعفر (ع) یزد افزود: باوجود برخی انتقادات و ضعف‌هایی كه وجود دارد برای برون‌رفت از مشكلات باید از تمام ظرفیت‌های موجود در كشور استفاده كرد.
وی بابیان اینكه ایران كشوری ثروتمند و قابلیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف دارد، بر ضرورت برنامه‌ریزی و استفاده درست از آن‌ها در راستای توسعه متوازن و به‌كارگیری مطلوب منابع به‌عنوان یك ضرورت در شرایط كنونی تأكید كرد.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: اگر مسئولان از تمام قابلیت‌های جامعه در برنامه‌ای دقیق و مشخص استفاده كنند قطعاً تهدید و تحریم‌های دشمنان نمی‌تواند به كشور آسیب وارد كند.
زاكانی با اشاره به اینكه تمام مشكلات كشور ناشی از تحریم نیست خاطرنشان كرد: اگر با همدلی و همكاری خالصانه، با برنامه‌ریزی مدون بر اساس ظرفیت‌های كشور اقدام شود بدون شك هر تحریمی بی‌اثر می‌شود.
وی، توزیع نامناسب ثروت در جامعه را یكی از ضعف‌ها و ازجمله معضلات كشور برشمرد و از مسئولان برای نظارت عالیه بر امور اقتصادی و تحقق عدالت اجتماعی بر اساس مقررات كشور تأكید كرد .
عضو جمعیت رهرویان انقلاب اسلامی تصریح كرد: بروز و ظهور فساد اقتصادی در كشور موجب معضلات بزرگی شده است، باید مسئولان برحسب وظیفه نسبت به ارتقای نظارت‌ها و برخورد با سوءاستفاده كنندگان اقدام كنند.
زاكانی تصریح كرد: برخورد با فساد در شكل‌های مختلف و حوزه اقتصادی جزو مطالبات مردم از مسئولان اجرایی در بخش‌های مختلف است كه باید رسیدگی و موجب جلب اعتماد عمومی در جامعه شود.
این فعال سیاسی به اهمیت رابطه صمیمی بین مردم و مسئولان اشاره كرد و بیان داشت: از اركان مهم پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 در كنار نقش رهبر دینی، مكتب، حضور و همكاری مردم و بصیرت آن‌هاست.
زاكانی تصریح كرد: رابطه میان مردم و مسئولان، وجود بینش ، بصیرت و هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان جزو اساسی‌ترین راه‌ها برای شكست توطئه‌های استكبار علیه نظام اسلامی است.
وی به شناخت فتنه‌ها و بهره‌گیری از تجارب گذشته در برخورد با مسائل به‌عنوان یك وظیفه توسط مردم و مسئولان اشاره كرد و از آحاد مردم خواست تا با حفظ وحدت برای تحقق اهداف نظام تلاش كنند.
این فعال سیاسی در سفر به یزد در جمع اعضای مجمع عالی بسیج استان و همچنین مربیان و دانش آموزان عضو انجمن‌های اسلامی مدارس یزد سخنانی بیان كرد.
7536/ 2047/
۰ نفر