۴ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۴۱
کد خبر: 83147331
T T
۰ نفر
كليات طرح اصلاح قانون ديوان عدالت اداري در مجلس تصويب شد

تهران- ايرنا- سخنگوي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي از تصويب كليات طرح اصلاح موادي از قانون تشكيلات و آيين دادرسي ديوان عدالت اداري در جلسه امروز كميسيون قضايي و حقوقي خبر داد.

به گزارش ايرنا از خانه ملت، حسن نوروزي در تشريح دستور كار جلسه امروز- سه‌شنبه- كميسيون قضايي و حقوقي مجلس عنوان كرد: در نشست امروز طرح اصلاح موادي از قانون تشكيلات و آيين دادرسي ديوان عدالت اداري در دستور كار نمايندگان كميسيون حقوقي و قضايي قرار داشت كه اين طرح به منظور جلوگيري از اطاله دادرسي و سرعت بخشيدن به روند رسيدگي به شكايات و اعتراضات نسبت به آراي هيات‌ها و كميسيون‌هاي دستگاه‎ قضايي و همچنين جذب قضات نخبه و به كارگيري فارغ التحصيلان دكتري رشته حقوق عمومي يا ساير رشته‌‎هاي مورد نياز ديوان در دستور كار كميسيون قرار داشت.

**سرعت يافتن تبادل لوايح قضائي از اهداف طرح اصلاح قانون ديوان عدالت اداري
نماينده مردم رباط كريم و بهارستان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اين طرح با حضور رئيس و معاونان ديوان عدالت اداري تشكيل شد، افزود: پيش بيني تقديم دادخواست ها به صورت الكترونيكي در سراسر كشور با مراجعه به دفاتر خدمات الكترونيكي قضائي، گسترش ابلاغ الكترونيكي آراء و قرارهاي صادره از سوي ديوان به اصحاب دعوي از طريق سامانه ثنا و سرعت يافتن تبادل لوايح قضائي و در نتيجه سرعت در رسيدگي نيز از ديگر اهداف اين طرح است.
وي، ايجاد ضمانت اجراي قوي براي احكام ديوان و برخورد با مستنكفان از اجراي آراء ديوان، شفافيت در نحوه رسيدگي به شكايات از آرا و همچنين پيش بيني انتشار آراي هيأت عمومي و هيأت هاي تخصصي در سامانه اطلاع رساني ديوان علاوه بر روزنامه رسمي به منظور دسترسي آسان شهروندان به اين آراء و افزايش ضمانت اجراي احكام صادره در محكوميت‌هاي مالي سازمان‌هاي دولتي با اعلام مراتب به سازمان برنامه و بودجه از ديگر اهداف اين طرح است.
نوروزي تصريح كرد: نهايتا كليات اين طرح كه با (51) ماده پس از استماع نظر مخالفان و موافقان و همچنين اظهار نظر رئيس و معاونان ديوان عدالت اداري به تصويب نمايندگان مجلس رسيد.
اين نماينده مردم در مجلس تصريح كرد: مسئولان ديوان نيز با طرح مذكور موافق بودند و مقرر شد جزئيات طرح در كميته تخصصي خود بررسي و مجددا به كميسيون برگردد.

**سه عضو كميسيون قضايي براي حضور در تلفيق مشخص شدند
سخنگوي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي افزود: دستور پاياني نشست امروز نيز انتخاب سه عضو از كميسيون قضايي و حقوقي براي عضويت در كميسيون تلفيق بودجه سال 98 بود كه سه عضو كميسيون يعني آقايان جليل رحيمي جهان آبادي، حسين رضازاده و محمدعلي پورمختار با آراي نمايندگان برگزيده شدند.
سيام*3061*1535
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست