۱ دی ۱۳۹۷، ۸:۳۹
کد خبر: 83142682
T T
۰ نفر
بازگشايي واحدهاي توليدي فسا اولويت دارد

شيراز-ايرنا- رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فسا گفت:راه اندازي و باز گشايي واحدهاي تعطيل شده كه امكان توليد داشته باشند و زمينه اشتغال را فراهم كنند در اولويت است.

مجيد كشاورز، شنبه به ايرنا اظهار داشت:با توجه به اينكه ايجاد اشتغال از مهمترين اهداف است و تمام مسئولان در اين زمينه تلاش دارند، قرار شد مشكلات واحدهاي صنعتي و حتي كارگاه هاي كوچكي كه قبلا مشغول به فعاليت بوده اند و به هر دليلي تعطيل شده اند پيگيري و بازديد ميداني شود.
وي با بيان اينكه ركود در خط توليد هر واحد صنعتي عواقبي مانند ركود در اقتصاد و اشتغال را به دنبال دارد ادامه داد: جريان نقدينگي در بخش‌هاي غيرمولد، تورم بالا و آشفتگي در بازارهاي مالي از جمله دلايل تعطيلي واحدها بوده است.
كشاورز اظهار داشت:علاوه ‌بر موضوع گذشتن وقت مجوزها، نوسازي نكردن واحدها و ركود، مشكلاتي همچون مسائل مديريتي، كمبود نقدينگي، مشكلات نظام بانكي و... نيز وجود داشته است.
وي با بيان اينكه برخي از واحدها چندين سال از تعطيلي آنها مي گذرد افزود: ما بنا داريم از ظرفيت مكاني و تكنولوژي آنها براي سرمايه گذاران جديد استفاده كنيم.
رئيس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان فسا گفت: كارگاه توليد قند و نبات شركت گل بس ناب فسا كه از سال 94تعطيل بود با همكاري انجام شده در چند روز آينده كار خود را آغاز مي كند و كارگاه هاي ديگر نيز به همين ترتيب در حال بازديد و بررسي هستند.
كشاورز اضافه كرد: كارگاه هاي فرش نيز شناسايي شده اند و كار را از طريق پشتيبان پيگيري و زمينه اشتغال خوبي را فراهم كرده ايم كه راه اندازي مجدد اين واحدها تاثير بسزايي در اشتغال دارد و در صدد هستيم كه كارگاه هايي كه حتي ديگر قادر به راه اندازي مجدد نيستند در صورت ورود سرمايه گذار از واحدها استفاده كنيم.
شهرستان فسا در فاصله 130كيلومتري جنوب شرقي شيراز واقع شده است.
9653 /1876

سرخط اخبار استان‌ها