۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۸:۵۰
کد خبر: 83141148
T T
۰ نفر
پروژه هاي شيلاتي مكران با كمبود اعتبار رو برو هستند

چابهار - ايرنا - دبير ستاد توسعه سواحل مكران گفت: پروژه هاي مهم شيلاتي سواحل مكران در محدوده چابهار و كنارك با كمبود شديد اعتبارات مواجه هستند.

بابك نوري روز پنجشنبه در حاشيه بازديد از روند اجراي پروژه هاي شيلاتي چابهار و كنارك به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: موج شكن جديد در حال ساخت تنگ، موج شكن ساماندهي قايق هاي صيادي كنارك، پروژه دستك رسوبگير اسكله رمين و بريس و ساير طرح هاي تعريف شده در حوزه شيلات به علت كمبود اعتبارات پيشرفت چنداني ندارند.
وي افزود: فعاليت موج شكن چند منظوره و مردمي جُد، اسكله شهيد رضايي زرآباد(كلات) و اسكله هاي ماهيگيري به افزايش اشتغال بوميان كمك مي كند.
دبير ستاد توسعه سواحل مكران گفت: يكي از اهدف سفر به سواحل مكران بازديد و رصد موانع و مشكلات موجود در روند اجراي پروژه هاست و مسائل مهم را براي رفع موانع به مسئولان مركز كشور گزارش و پيگيري مي كنيم.
وي بر جذب اعتبارات از صندوق توسعه ملي، دفتر رهبري و مشاركت بخش خصوصي تاكيد كرد و افزود: با تمام توان براي رفع موانع و مشكلات اعتباري طرح هاي شيلاتي و رسيدگي به معيشت مردم پيگيري هاي لازم را انجام خواهيم داد.
نوري تصريح كرد: تكميل اسكله صيادي ساماندهي قايق هاي كنارك، بندر صيادي تنگ و لايروبي بنادر صيادي بريس، رمين و تيس مي تواند به افزايش اشتغال و توليد كمك كند.
مدير كل شيلات سيستان و بلوچستان نيز اظهار داشت: طرح هاي شيلاتي و صنايع وابسته بيش از 24 هزار نفر را مشغول به كار كرده و نياز است توجه بيشتر در اين حوزه شود.
هدايت الله ميرمرادزهي با اشاره به اينكه صيادان چابهار و كنارك با 907 فروند لنج و هزار و 430 فروند قايق مشغول صيد و صيادي هستند، افزود: شغل اكثر مردم اين سواحل صيد و صيادي است و تمامي پروژه هاي شيلاتي كه در طول اين سواحل تعريف و در حال اجراست براي معيشت مردم محروم تاثير گذار هستند.
وي گفت: حدود چهار هزار صياد در نوار ساحلي سيستان و بلوچستان بيش از 16 تا 17 سال در انتظار صدور مجوز صيد هستند و بايد براي رفع مشكلات آنان اقدامات لازم صورت گيرد.
مدير كل شيلات سيستان و بلوچستان تصريح كرد: در اسكله بريس و هفت تير چابهار شناورها صيد خود را به سختي تخليه مي كنند و نياز است در منطقه گواتر نيز بندر صيادي ساخته شود.
وي بر ساماندهي، آسفالت، روشنايي معابر و توجه به توسعه و مشكلات 9 اسكله صيادي چابهار و كنارك تاكيد كرد و افزود: بندر صيادي تيس قابليت پهلوگيري لنج ها را ندارد و صيادان اين منطقه سالهاست به ساير بنادر كوچ كرده اند.
ميرمرادزهي پيگيري اعتبارات از سوي ستاد توسعه مكران را خواستار شد و گفت: مسئولان بايد به طور ويژه موانع را پيگيري و براي رفع مشكلات موجود بويژه تامين اعتبار لازم نهايت همكاري و مساعدت را داشته باشند.
3043**3213**6081
۰ نفر