۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۸
کد خبر: 83140461
T T
۰ نفر
كرمان میزبان دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی شد

تهران- ایرنا- در جلسه امروز چهارشنبه، معاونت امور هنری با استاندار كرمان، مقرر شد جشنواره موسیقی نواحی با مشاركت و همكاری نهادهای استان كرمان، دوازدهمین دوره این جشنواره نیز در این استان برگزار شود.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا و به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسه‌ معاونت امور هنری با استاندار كرمان، پس از بحث و گفت و گو درباره جشنواره موسیقی نواحی و ضرورت برگزاری باكیفیت جشنواره در سطح ملی با مشاركت نهادهای مختلف استان مقرر شد دوزادهمین دوره جشنواره در كرمان برگزار شود.
در این جلسه سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدجواد فدایی استاندار كرمان، محمدرضا درویشی پژوهشگر موسیقی، احمد صدری مشاور معاونت امور هنری و دبیر دوره دهم و یازدهم جشنواره موسیقی نواحی، محمدرضا علیزاده مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی كرمان، سورج یاسایی مدیر انجمن موسیقی استان كرمان، حضور داشتند.
سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری در این جلسه گفت: برای برگزاری جشنواره موسیقی نواحی به عنوان رویداد ملی نیاز است كه نهادها و ارگان های استان مشاركت فعال داشته باشند و پژواك ملی از این جشنواره از استان كرمان به گوش برسد.
محمدجواد فدایی استاندار كرمان نیز در این جلسه گفت: همكاری و مشاركت همه نهادها و دستگاههای استان كرمان برای برگزاری دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی با كیفیت و با توجه به منافع ملی جلب می شود.
موسیقی بومی نواحی مختلف ایران، به رغم تنوع و تكثر، چنان با جلوه های حیات فردی و گروهی اقوام متنوع این سرزمین پیوند مستحكم داشته كه كمتر آداب و مناسك و یا رفتارهای آیینی‌ای را در بین مردم می‌توان یافت كه با موسیقی سازی و آوازی همراه نشده باشد. از این رو موسیقی نواحی مختلف ایران، یكی از منابع مهم تاریخ شفاهی و آینه تمام نمای وقایع و اتفاقات تاریخی و اجتماعی فرهنگ قومی، محسوب می‌شود.
همین جایگاه به تشكیل ستاد اجرایی و دبیر خانه جشنواره موسیقی نواحی ایران در كرمان منجر شد. ماندگاری موسیقی‌های سنتی و اصیل ایرانی و معرفی بیشتر این هنر از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود كه تا كنون یازده دوره آن برگزار شده است.
فراهنگ**9494** 9053
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ