۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۲:۲۱
کد خبر: 83139653
T T
۰ نفر

حكیم بار دیگر بر مخالفت با تحریم ها تاكید كرد

۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۲:۲۱
کد خبر: 83139653
حكیم بار دیگر بر مخالفت با تحریم ها تاكید كرد

بغداد - ایرنا - 'سید عمار حكیم' رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی و رهبر جریان حكمت ملی عراق در دیدار با یك هیات اروپایی بار دیگر بر مخالفت خود با تحریم ملت ها تاكید كرد.

به گزارش ایرنا، هیاتی از پارلمان اروپا به ریاست 'دیوید مكالیستر' رئیس كمیسیون روابط خارجی پارلمان اروپا با حضور در دفتر سید عمار حكیم، با وی و جمعی از رهبران این ائتلاف دیدار و گفتگو كرد.
طرفین در این دیدار درباره تازه ترین تحولات سیاسی عراق و منطقه و نیز روابط دو جانبه این كشور با اتحادیه اروپا به بحث و تبادل نظر پرداختند.
حكیم تاكید كرد كه امروز عراق الگویی را در گردش مسالمت آمیز قدرت، تبادل مسئولیت ها، نهادینه سازی دموكراسی و مرجع شمردن رای و انتخاب ملت، ارائه داده است.
وی همچنین بر لزوم تكمیل كابینه برای اجرای برنامه های دولت تاكید كرد.
رهبر ائتلاف اصلاح و سازندگی ضمن تاكید بر ضرورت دورسازی عراق از كشمكش های منطقه ای و بین المللی، گفت: مصلحت عراق در این است كه از محوربندی های بین المللی و منطقه ای دور بماند.
حكیم افزود: عراق با توجه به تنوع، تاریخ، جایگاه و موقعیت خود می تواند به عنوان پلی ارتباطی، و نه میدانی برای درگیری ها، عمل كند.
وی ضمن ابراز مخالفت مجدد خود با سیاست تحریم اقتصادی ملت ها، خواستار پایبندی به اصل گفتگو و حل و فصل مشكلات در سایه میانه روی و راهكارهای سیاسی شد.
حكیم در پایان درباره مرحله پساداعش از جامعه جهانی خواست به اهمیت راهكارهای اقتصادی، امنیتی و توسعه ای برای نابودسازی كامل تفكر داعشی، توجه كنند.
هیات پارلمان اروپا از روز دوشنبه در بغداد با تعدادی از مقامات و رهبران سیاسی عراق دیدار و گفتگو كرده است.
خاورم*1**380**

سرخط اخبار جهان